thumbnail
thumbnail

Bestuursrechtjurist Omgevingsrecht

Nieuwegein

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

11 jun 2024

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Waarom deze vacature?
De gemeente Nieuwegein is op zoek naar een Woo - coördinator: dé schakel in het implementeren van de Wet open overheid (Woo). Je beoordeelt verzoeken om informatie, schakelt met collega’s, biedt ondersteuning aan inwoners en bevordert bewustwording en naleving van openbaarmakingsregels binnen de organisatie.

Afdeling Communicatie, Juridische Zaken en Onderzoek
De thuisbasis voor onze nieuwe collega is de afdeling Communicatie, Juridische Zaken en Onderzoek. De afdeling maakt onderdeel uit van het domein bedrijfsvoering waar de staffuncties zijn ondergebracht. De afdeling is verantwoordelijk voor de advisering aan de organisatie op de genoemde werkvelden. Binnen het werkveld juridische zaken worden naast de advies- en juridische controlfunctie ook eigen taken uitgevoerd zoals het behandelen van bezwaarzaken, beroepszaken, aansprakelijkstellingen, verzoeken op grond van de Wet Open Overheid (WOO) en klachtbehandeling.

Wat ga je doen?
In de rol van Woo – coördinator geef je samen met collega’s het adagium ‘openbaar, tenzij’ in de organisatie kleur en inhoud. De implementatie van de Wet open overheid vraagt om een andere manier van werken als het gaat om het openbaar maken van publicaties. Hierin heb je een adviserende, overkoepelende, toetsende, bewakende, rapporterende en ondersteunende rol. Je houdt je bezig met:

  • Het implementeren van de Woo binnen onze organisatie, met name gericht op de actieve informatieplicht.

  • Het behandelen van Woo-informatieaanvragen en zorgdragen dat deze binnen de wettelijke termijn, met input van de vakafdeling, wordt afgehandeld.

  • Regie voeren op het proces van de WOO-informatieaanvragen, waarbij je de vakafdelingen tevens faciliteert en ondersteunt bij het verkrijgen van de gevraagde informatie. Je adviseert op toepassing van de WOO en houdt rekening met de privacyaspecten.

Wat wij van je vragen?

  • Minimaal een hbo-diploma Rechten of een daarmee vergelijkbare opleiding die aansluit op de uitvoering van de Woo;

  • Tenminste 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur met behandeling van Wob/Woo-verzoeken.

  • Kennis van het Algemene bestuursrecht en de Wet openbaarheid van bestuur en de daarbij behorende jurisprudentie;

  • Kennis van de Wet open overheid;

  • Ervaring in het optimaliseren van werkprocessen en informatiestromen;

  • Bekend met de Archiefwet;

  • Ervaring met projectmatig werken;

  • Je bent gewend onder tijdsdruk en intensief met andere collega's te werken;

  • Flexibiliteit is voor jou vanzelfsprekend;

  • Je bent besluitvaardig en communiceert vlot en helder.

  • Praktische, adviserende en oplossingsgerichte instelling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring de afgelopen 10 jaar met het behandelingen van Wob/woo verzoeken;
3. Beschikbaar per 1 juli 2024 voor 24 uur per week.

Gunningscriteria (weging)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het behandelingen van Wob/woo verzoeken (40 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaarzaken, beroepszaken, aansprakelijkstellingen, verzoeken op grond van de Wet Open Overheid (WOO) en klachtbehandeling (20 punten);
7. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau Rechten (10 punten).

Competenties

  • Besluitvaardig;

  • Communicatief vaardig;

  • Oplossingsgericht;

  • Flexibel;

  • Stressbestendig. 

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De fysieke/digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 20 juni 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 19 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

    • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort.

    • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 / hibo.abdi@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Hibo Abdi
Hibo Abdi
Opdracht Adviseur

Ben jij de Bestuursrechtjurist Omgevingsrecht die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.