Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland
Begindatum:
5 jan 2026Einddatum:
5 jun 2026Publicatiedatum:
8 dec 2025NS heeft de ambitie om Nederland duurzaam bereikbaar te maken. Voor iedereen. Vanuit de afdeling ComIT (Commercie en IT) werken we hard aan deze ambitie op inhoud, organisatie en technologie. Een baanbrekend en innovatief traject naar de next level digitale reizigersbeleving.
Als Marketing Automation expert werk je mee aan de strategie voor het domein Klantbinding. In dit domein werken de teams aan het bouwen van een sterk merk en een sterke relatie met de reizigers door het mogelijk maken van relevante communicatie met reizigers. Relevante communicatie is essentieel om reizigers te binden, zodat we de reiziger kunnen informeren, inspireren en handelsperspectief bieden voordat de reiziger er zelf om vraagt. In dit domein werken teams aan het ontsluiten van data, het doorontwikkelen van digitale marketing mogelijkheden en merkpositionering.
Vanuit jouw rol als Marketing Automation expert ben je onderdeel van het marketing automation team en zorg je dat we vanuit de gekozen martech stack, marketing automation campagnes over al onze (owned en paid) kanalen heen kunnen blijven uitvoeren. Jouw belangrijkste focus ligt op ons nieuwe Customer Data Platform (CDP). Hiermee lever je een bijdrage aan effectieve, datagedreven en gepersonaliseerde marketingcampagnes en het realtime informeren van onze reizigers van deur tot deur. De grootste uitdaging is de technische implementatie waarover je schakelt met verschillende development- en data teams. Daarnaast help je, samen met collegas, marketingteams bij het continu verbeteren van marketing automation campagnes en cross-channel journeys. Dankzij jouw technische, analytische en communicatieve vaardigheden ben jij van onschatbare waarde om het werken met ons CDP een succes te maken.
Niet bekend
NS Commercie en IT transformeren naar een meer wendbare organisatie. Daarvoor zijn de commerciele en IT-organisatie samengevoegd in een nieuwe agile structuur: ComIT. ComIT draagt zorg voor het ontwikkelen en realiseren van de (commerciele) proposities van NS. Door de integratie van Commercie en IT kunnen we sneller innoveren. Denk hierbij aan innovaties van onze digitale dienstverlening. Reizigers kiezen steeds vaker voor E-tickets op hun telefoon, gebruiken de zitplaatszoeker in de app en een chatbot of app voor contact met de NS Klantenservice. Onze ambitie is dat reizigers steeds makkelijker kunnen reizen. Van station naar station, van deur tot deur. Jouw werkzaamheden vinden plaats in het domein Klantbinding bij Resultaten Cluster Reiziger in het Marketing Automation team. In dit team werken ambitieuze experts op gebied van tech, marketing en architectuur samen. Continu leren, ontwikkelen en verbeteren staan centraal binnen ComIT.
Selectiegesprekken: op 18-12-2025
Optie tot verlenging: Ja
Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.