Functioneel applicatiebeheerder Manus

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 4 dagen
85 36 Utrecht

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 okt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving:

Voor ons HR-ketenteam Retail & Fiets zijn we per direct op zoek naar een ervaren Functioneel applicatiebeheerder Manus die ons tijdelijk komt versterken. Deze rol is expliciet gericht op het beheer en de doorontwikkeling van Manus (Workforce Management) en richt zich niet op andere applicaties binnen het team. We zoeken iemand die de software, functionaliteiten en beheerprocessen van Manus door en door kent en die in staat is om snel waarde toe te voegen in de dynamische NS-context.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:

  • Dagelijks functioneel beheer van Manus: oplossen van incidenten, analyseren van verstoringen en bewaken van performance
  • Configuratie van roosters, tijdregistratie, cao-regels en autorisaties
  • Doorvoeren van wijzigingen in lijn met HR-beleid, cao-aanpassingen en OR-afspraken
  • Afstemming met HR, business en leveranciers over nieuwe requirements en verbeteringen
  • Toetsen en inregelen van wijzigingen conform arbeidsrechtelijke en compliance-richtlijnen
  • Testen en documenteren van wijzigingen en releases
  • Optreden als vraagbaak en expert voor Manus binnen het ketenteam

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau;

  • Aantoonbare ervaring met Manus Workforce Management als functioneel applicatiebeheerder;

  • Sterke kennis van workforce management-processen zoals roosterplanning, tijdregistratie en cao-toepassingen;

  • Ervaring met het werken in een complexe organisatiecontext en schakelen met veel stakeholders;

  • Bekend met ITIL/BiSL en Scrum/Agile/DevOps werken;

  • Je kunt zelfstandig analyseren, configureren en wijzigingen doorvoeren;

  • Je bent direct inzetbaar er is weinig ruimte om de basis van Manus nog te leren;

  • Je hebt een goede beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.

Wensen en competenties

Zie Omschrijving en Eisen.

Organisatie en team

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Je komt terecht in een multidisciplinair Agile team binnen NS HR Retail & Fiets. Dit team werkt aan HR-producten en -systemen voor duizenden collega’s in winkels, fietsenstallingen en servicekantoren. Samen zorgen we dat onze medewerkers efficiënt kunnen werken en dat HR-processen soepel en compliant verlopen.

We werken deels thuis en deels op kantoor gelegen op station Utrecht Centraal. Wanneer we op kantoor zijn, streven we ernaar om aanwezig te zijn met het gehele team. Ook komt het voor dat je voor je werkzaamheden naar leveranciers gaat. 

Binnen ons HR ketenteam Retail & Fiets werk je samen met een groep bevlogen specialisten, elk met hun unieke expertise op diverse applicaties. Samen zetten we onze schouders onder het optimaliseren van het volledige HR-proces in onze winkels, fietsenstallingen en op het Service kantoor. Bij ons is elke dag anders en collegiale samenwerking maakt het verschil! We hebben jouw nieuwsgierigheid en brede blik nodig; alles wat we doen is met elkaar verbonden en jouw rol is daarin essentieel. Klaar om de uitdaging aan te gaan? Dit is je kans om mee te bouwen aan onze toekomst!

Gespreksinformatie

Selectiegesprekken: zo snel mogelijk

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Startdatum: 1-11-2025
Einddatum: 30-04-2026
Locatie: Utrecht
Uiterlijk aanbieden: 7-10-2025 13:00 uur
Maximum tarief*: €85,-
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.


Optie tot verlenging
Ja

CV-eisen
Bij elke aanbieding vragen we aanbieders om een voorblad op te nemen bij het cv. Op dit voorblad worden de beoordelingscriteria van de betreffende aanvraag opgenomen. Onder elk criterium zien we graag een korte motivatie waarom jouw aanbieding hieraan voldoet.

Het voorblad kan je hier vinden: https://inhuurns.my.site.com/vmsvisualforce/a0n58000002TChm. Zonder voorblad wordt de aanbieding niet in behandeling genomen.

Aanvullend

  • Jouw uurtarief is niet hoger dan het maximaal all-in uurtarief wat is vastgesteld voor deze aanvraag. Jouw tarief is een maximaal all-in uurtarief en is inclusief o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager, excl. btw. Het tarief weegt mee in het selectieproces.

  • Je gaat ermee akkoord dat er gedurende de looptijd van deze opdracht, tot een maximum van 24 maanden, geen indexatie van het uurtarief zal plaatsvinden.

  • Je gaat akkoord met een achtergrondonderzoek na gunning (VOG, geheimhoudingsverklaring, integriteitsverklaring en vragenlijst). De documenten t.b.v. dit onderzoek dienen vóór aanvang van de opdracht te zijn ingestuurd zodat er tijdig gescreend kan worden.

  • Je bent in de afgelopen twee jaar niet in dienst geweest bij NS middels een arbeidscontract voor bepaalde of onbepaalde tijd.

  • Je hebt de werkwijze en voorwaarden van NS Inhuurdesk middels onderstaande link gelezen en gaat hiermee akkoord. https://www.werkenbijns.nl/werkwijze-envoorwaarden

ZZP
Deze opdracht is alleen geschikt voor kandidaten die in loondienst zijn en waarvoor loonbelasting en premies volks- en werknemersverzekeringen (WW, WAO, WIA en ZW) worden afgedragen. Deze opdracht is niet geschikt voor zelfstandig ondernemers en professionals (waaronder zzp’ers) die zichzelf uitlenen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur