Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Senior projectleider civiele techniek

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Maak jij het verschil in onze buitenruimte? Van klimaatpleinen en groene wijken tot veilige fietspaden en riolering. Als Projectleider Openbare Ruimte krijg je de kans om écht zichtbaar bij te dragen aan een leefbare en toekomstbestendige gemeente. Jij zorgt dat projecten soepel verlopen, bewaakt de voortgang en brengt mensen en belangen bij elkaar. Bij ons werk je aan de openbare ruimte en een groene, gezonde leefomgeving voor alle inwoners.

Als Projectleider Openbare Ruimte ben je verantwoordelijk voor het opzetten, aansturen, bewaken en bijsturen van projecten in onze buitenruimte. Denk aan aanleg en vervanging wegen en fiets-/voetpaden, riolering, groen, verlichting en verkeersmaatregelen. Op dit moment werken wij aan diverse duurzame en klimaatadaptieve projecten zoals de inrichting van klimaatpleinen, circulariteit en het verder vergroenen van onze gemeente.
In deze functie werk je met een kernprojectteam van diverse inhoudelijke experts zoals de civiel technicus, communicatieadviseur, omgevingsmanager, toezichthouder en directievoerder. Je bent onderdeel van team Inrichting met hoofdzakelijk projectleiders en (project)ondersteuners. Kennis delen en elkaar versterken zijn in dit team belangrijke elementen.

Binnen de kernprojectteams faciliteer je het projectmatig samenwerken. Je geeft vorm aan de werkprocessen en stuurt bij waar nodig. Daarbij verlies je de projectdoelstellingen niet uit het oog. Door het werken in projecten komen jullie met een integrale benadering tot een gedragen plan. Vooraf maak je samen met de opdrachtgevers een weloverwogen belangenafweging. Daar volgt de projectopdracht uit.
Tijdens een project schakel je actief met de ambtelijk- en bestuurlijk opdrachtgever op de vooraf gestelde projectdoelen. Je bent binnen jouw projecten verantwoordelijk voor de projectvoortgang en de bewaking van de financiën. Je rapporteert hierover aan de opdrachtgevers. Jij bent de schakel tussen inwoners, bestuurders en belangengroepen.

Een veelzijdige en uitdagende baan bij een groene en duurzame gemeente middenin de samenleving. Een functie met verantwoordelijkheid, regie met impact bij een betrokken gemeente. Korte lijnen waar fijn en professioneel met elkaar wordt samengewerkt. Dit maakt dat er veel ruimte is voor jouw inbreng. Jij bent omgevingsbewust en een verbinder met oog voor resultaat. Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden. Je weet mensen te enthousiasmeren en te motiveren om samen een project tot een succes te maken.

Eisen

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding Weg en Waterbouw.
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring als projectleider openbare ruimte bij een gemeente.
  • Je hebt ervaring in het leiden van civiel technische projecten.
  • Je bent in staat om op bestuurlijk en politiek niveau te schakelen.
  • Je houdt het overzicht, werkt planmatig en gestructureerd, bent vasthoudend en denkt in oplossingen.
  • Realisatie conform de projecteisen, het bewaken van de scope en het beheersen van projectrisico's is voor jou gesneden koek.
  • Je hebt ervaring met en kunt adviseren over de verschillende contractvormen en bouworganisatievormen.
  • Je hebt aantoonbare praktijkervaring in het managen, bewaken en bijsturen van contracten.
  • Je hebt ervaring in de algemene voorwaarden UAV 2012 - UAV gc 2005.
  • Deta-vast constructie. Kandidaat is bereid om na 1 jaar vast in dienst te treden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft minimaal 15 jaar ervaring als projectleider openbare ruimte. Dit blijkt uit een toelichting in het cv.
  • Kandidaat is na gunning per 1 januari 2026 beschikbaar voor 36 uur per week.
  • Kandidaat heeft op het cv een kort zelfgeschreven motivatie toegevoegd.

Competenties

  • Zorg voor kwaliteit, tijdigheid en volledigheid.
  • Klant- en kwaliteitsgerichte werkhouding.
  • Goede communicatieve vaardigheden (mondeling en schriftelijk).
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen.
  • Onze kernwaarden zijn: omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerkend en zelfreflectief.

Organisatie en team

Klantgegevens
Klant: (MP) Inhuurdesk
Business unit: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling: Buitenruimte - Inrichting
Werklocatie: Doorn

Utrechtse Heuvelrug is een groene en mooie gemeente met ca. 50.000 inwoners in zeven karakteristieke dorpen in een bosrijke omgeving midden in het land. Het oude cultuurlandschap en het aangrenzende rivierengebied maken het plaatje compleet. Een zeer geliefde plek om te wonen, werken en recreëren. Bij ons zijn de lijnen kort en is de sfeer informeel. Samen met inwoners, ondernemers, partners en bestuurders werken wij met visie en ambitie aan actuele thema's.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats in de week van 8 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: Deta-vast constructie, Kandidaat is bereid om na 1 jaar vast in dienst te treden.

Werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr