Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Onafhankelijke vertrouwenspersoon Zorg en Ondersteuning

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2028

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

25 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 4
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat is het doel van de functie?

Allereerst is de onafhankelijke vertrouwenspersoon Zorg en Ondersteuning in het leven geroepen om inwoners een laagdrempelige mogelijkheid te bieden om hun ontevredenheid op dit gebied te uiten. Een klacht indienen of een bezwaar kan een hele stap zijn voor inwoners. Niet elke inwoner zal die stap durven zetten. Een onafhankelijk luisterend oor kan hierin een oplossing zijn. Daarnaast is niet elk gevoel van ontevredenheid te vangen in een klacht of bezwaar. Zeker omdat het kwetsbare groepen betreft, willen we een duidelijke laagdrempelige voorziening creëren. Met een onafhankelijke functie, waar inwoners een luisterend oor vinden voor ontevredenheid, voorkomen we dat klachten onder de radar blijven.

Ten tweede willen we goed inzicht krijgen in de gebieden waar we ons beleid kunnen verbeteren. Klachten of signalen van ontevredenheid zijn onmisbaar om onderwerpen van verbetering te kunnen aanduiden.

Wat zijn je werkzaamheden?

  • Het houden van (telefonische) spreekuren voor inwoners (tenminste eens in de twee weken), ook daarbuiten ben je bereikbaar voor vragen van inwoners.
  • Onderzoeken van signalen van inwoners.
  • Het warm doorverwijzen naar bestaande klachten of bezwaarprocedures.
  • Het organiseren van doorbraaksessies of rondetafelgesprekken met inwoners en andere betrokkenen binnen het sociaal domein.
  • Verzorgen van een periodieke rapportage aan de gemeenteraad.

Eisen

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring van de ambtelijke organisatie van gemeente Utrechtse Heuvelrug.
  • De kandidaat heeft werkervaring als onafhankelijk vertrouwenspersoon. Hij/zij heeft ervaring met het houden van (telefonische) spreekuren voor inwoners, onderzoeken van signalen van inwoners, voeren van ronde tafelgesprekken, warm doorverwijzen naar bestaande klachten of bezwaarprocedures en verzorgen van een periodieke rapportage aan de gemeenteraad.
  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk en evt fee kosten).
  • De aangeboden kandidaat is geen ZZP'er maar betreft alleen een Detachant of een uitzendkracht.
  • De inhurende organisatie zal bij gunning van opdracht een integriteitsverklaring overhandigen aan de kandidaat welke ondertekend dient te worden. Hier dient u als aanbieder mee akkoord te gaan.
  • Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands opgesteld en in Word of PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4.
  • In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Wensen en competenties

Wensen

  • Om de onafhankelijkheid te borgen geniet een kandidaat die buiten de gemeente woont de voorkeur.

Competenties

  • Je kunt een onafhankelijke positie innemen ten opzichte van inwoners, gemeente en andere spelers in het sociaal domein.
  • Je kunt goed kunnen schakelen tussen verschillende niveaus (van wethouder, tot inwoner, van ambtenaar tot aanbieder of consulent van het dorpsteam).
  • Je hebt een vriendelijke uitstraling en een groot inlevingsvermogen, maar kunt zeker ook zakelijk en beslist optreden.
  • Je bent communicatief sterk.
  • Je bent pro-actief

Organisatie en team

Wie zijn wij?

De gemeente Utrechtse Heuvelrug telt ongeveer 50.000 inwoners. De gemeente ligt in een prachtige, groene omgeving waarin de dorpskernen een eigen identiteit en cultuurhistorische waarde hebben. De kernwaarden dienstverlenend, omgevingsgevoelig en verantwoordelijk staan bij ons hoog in het vaandel. Je gaat in opdracht van onze gemeente werken. Deze opdracht valt onder het thema Samenleving.

Afdeling: Samenleving - team regie- en faciliteren
Werklocatie: Doorn

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats via Teams op 9 december tussen 13 - 15:30, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr