Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Beleidsadviseur Wonen

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

5 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsmedewerker werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente Utrechtse Heuvelrug

Wat verwachten we van je?
Concrete taakvelden waarvoor je onder andere verantwoordelijk bent en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:
1. Proces van de nieuwe huisvestingsverordening
2. Prestatieafspraken met Woonzorg Nederland en Habion met aandacht voor de toewijzing van ouderenwoningen bij zorgcomplexen.
3. Inwerken nieuwe college over huisvestingsverordening
4. Beantwoorden vragen van inwoners en collega's
5. De gemeente vertegenwoordigen in overleggen binnen de U10 over het beleidsveld wonen.

Eisen

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding
  • Relevante kennis en ervaring van/met de Huisvestingswet, Woonruimteverdeling, Wonen en Zorg en Huisvesting van aandachtsgroepen
  • Je hebt minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling
  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur wonen
  • Ervaring met het maken van prestatieafspraken
  • Ervaring met overleggen binnen de U10

Wensen en competenties

Wensen
  • Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten in de regio U10.
  • Meer dan 7 ervaring als adviseur wonen binnen de afgelopen 10 jaar.
  • Kennis van de regionale en de lokale huisvestingsverordening en de woonruimte-verdeelsystemen.
  • Ervaring met het maken van prestatieafspraken.
  • Ervaring met het vertegenwoordigen van een gemeente in overleggen binnen de U10 over het beleidsveld wonen.
  • De kandidaat is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving.
  • De kandidaat is 20 uur per week flexibel beschikbaar per 1 januari 2026.
Competenties
  • Verbindend en positief
  • Ondernemend en doortastend
  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
  • Communicatief vaardig
  • Werkt en denkt integraal;
  • Proactief en omgevingsbewust

Organisatie en team

Klant: (MP) Inhuurdesk
Business unit: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Werklocatie: Doorn

Onze kernwaarden zijn; omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: ja 4 x 6 maanden De opdracht leent zich niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr