Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland
Begindatum:
7 apr 2025Einddatum:
30 jun 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
18 mrt 2025Functieomschrijving
Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente
Omschrijving van de opdracht
Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:
Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen
Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken
Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling
Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling
Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties
Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams
Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering
Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen
Functieprofiel
Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;
Relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen
Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;
Kennis en ervaring met de rol van adviseur.
Kandidaat omschrijving
Verbindend en positief
Ondernemend en doortastend
Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid
Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
Communicatief vaardig
Werkt en denkt integraal;
Proactief en omgevingsbewust
Kernwaarden
omgevingsgevoelig
verantwoordelijk
dienstverlenend
samenwerken
zelfreflectie
CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cvformat van maximaal 3 pagina’s A4.
Eisen
Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.
Gunningscriteria / wensen
Ervaring als adviseur wonen.
Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.
Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar.
Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling.
Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving.
Is per 7 april het gevraagde aantal uren (24) flexibel inzetbaar over de werkweek.
Competenties
De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de opdrachtgever:
Verbindend en positief;
Ondernemend en doortastend;
Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines;
Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid ;
Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;
Communicatief vaardig ;
Werkt en denkt integraal;
Proactief en omgevingsbewust.
Aanvullende informatie
De gesprekken vinden plaats op maandag 31 maart tussen 13.00 en 15.00. Hier graag rekening mee houden.