Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Beleidsadviseur Wonen

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

30 jun 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

18 mrt 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Functieomschrijving
Als beleidsadviseur werk jij voor de gemeente Utrechtse Heuvelrug aan de woonopgave binnen de gemeente

Omschrijving van de opdracht
Concrete taakvelden waarin je verantwoordelijkheid draagt en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:

  • Je adviseert op plannen en projecten vanuit wonen

  • Je bent verantwoordelijk voor de advisering vanuit wonen aan de intake -en omgevingstafel. Hier worden ruimtelijk initiatieven integraal besproken

  • Je doet onderzoek en andere ondersteunende werkzaamheden ten behoeve van beleidsontwikkeling

  • Je geeft adviserende input bij beleidsontwikkeling

  • Je bent secretaris van het overleg met woningcorporaties en huurdersorganisaties

  • Je houdt contact met verschillende organisaties, in- en extern, zoals de dorpsteams

  • Je houdt een monitor bij in het kader van woningbouwprogrammering

  • Je beantwoordt vragen van burgers over woongerelateerde onderwerpen

Functieprofiel 

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding;

  • Relevante kennis en ervaring van/met beleid op het gebied van wonen

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van wonen binnen een gemeentelijke instelling;

  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur.

Kandidaat omschrijving

  • Verbindend en positief

  • Ondernemend en doortastend

  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines

  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid

  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;

  • Communicatief vaardig

  • Werkt en denkt integraal;

  • Proactief en omgevingsbewust

Kernwaarden

  • omgevingsgevoelig

  • verantwoordelijk

  • dienstverlenend

  • samenwerken

  • zelfreflectie

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cvformat van maximaal 3 pagina’s A4.

Eisen

  1. Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk).

  2. Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie die normaliter door werknemers wordt ingevuld. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detachering- of uitzendbasis laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Gunningscriteria / wensen

  1. Ervaring als adviseur wonen.

  2. Werkervaring bij 1 of meerdere gemeenten.

  3. Heeft 3 jaar aantoonbare relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar.

  4. Ervaring met ondersteunen en adviseren tbv beleidsontwikkeling.

  5. Is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving.

  6. Is per 7 april het gevraagde aantal uren (24) flexibel inzetbaar over de werkweek.

Competenties
De competenties, kennis en ervaring worden getoetst tijdens het gesprek. De kandidaat beschikt over onderstaande competenties en past bij de kernwaarden van de gemeente. Dit kan getoetst worden in een gesprek met de opdrachtgever:

  • Verbindend en positief;

  • Ondernemend en doortastend;

  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines;

  • Samenwerken is voor jou zowel in- als extern een vanzelfsprekendheid ;

  • Gevoel voor ambtelijke, politieke en bestuurlijke verhoudingen;

  • Communicatief vaardig ;

  • Werkt en denkt integraal;

  • Proactief en omgevingsbewust.

Aanvullende informatie

  • De gesprekken vinden plaats op maandag 31 maart tussen 13.00 en 15.00. Hier graag rekening mee houden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur
Sluiten
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.