Gemeente Meppel, Grote Oever 26, 7941 BJ Meppel, Nederland
Begindatum:
1 mei 2025Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
5 apr 2025Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Meppel mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Meppel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.
Opdracht
Als Re-integratieconsulent motiveer en begeleid je mensen om weer in hun eigen levensonderhoud te voorzien. Je bent verantwoordelijk voor een eigen groep inwoners, om met jouw expertise samen met hen de kortste weg naar duurzaam regulier werk te bepalen. Samen met de inwoner richt je je op de volgende stap in zijn of haar re-integratieproces, met focus op werk.
Wat ga je doen?
- Dragen van de verantwoordelijkheid voor je caseload;
- Voeren van gesprekken om gezamenlijk met de klant de mogelijkheden van maatschappelijke participatie/arbeidsinpassing te bepalen;
- Met de klant afspraken maken over een te volgen traject en op basis hiervan contracten afsluiten met de klant en met de uitvoerende instellingen;
- Regie voeren over de trajecten en de voortgang bewaken;
- Indien nodig een maatregel opleggen;
- Nauw samenwerken met re-integratie consulenten, inkomensconsulenten en andere collega’s binnen het Sociaal Domein;
- Samenwerken met ketenpartners of uitvoerende instellingen die een rol hebben in het traject van de klant;
- Dragen van de verantwoordelijkheid voor het administratieve proces, waaronder het rapporteren en beschikken en verwerken van de gegevens in een geautomatiseerd systeem;
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als re-integratie consulent en/of klantmanager Werk bij een gemeente;
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als re-integratie consulent en/of klantmanager Werk bij een gemeente (50 punten);
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het voeren van doelmatigheidsgesprekken met uitkeringsgerechtigden (30 punten);
6. Aantoonbare kennis van de Participatiewet, verkregen door werkervaring of een training/opleiding (10 punten);
7. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het systeem GWS en/of Key2WIZ (Centric) (maak duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is) (10 punten).
Competenties
Empathie: Geeft anderen de ruimte om te praten, onderbreekt niet voortdurend. Moedigt anderen aan hun verhaal te vertellen.
Oordeelsvorming: Zorgt voldoende geïnformeerd te zijn over diverse keuzeopties. Houdt op realistische wijze rekening met wat haalbaar is.
Probleemanalyse: Stelt gerichte vragen om problemen helder te krijgen. Raadpleegt meerdere bronnen om betrouwbare informatie te verzamelen.
Samenwerken: Respecteert ervaringen en bijdragen uit andere vakgebieden en probeert daarbij aan te sluiten. Toont interesse voor andere meningen dan de eigen en probeert actief een gemeenschappelijke basis te vinden.
Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden. Je bent initiatiefrijk en assertief
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval de maandag, dinsdag en donderdag op kantoor en de overige 4 uren mag thuis gewerkt worden.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 april 2025 tussen 13.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Verstrekking: alleen mobiel. Deze levert de organisatie bij de 1e werkdag. Voorkeur door kandidaat aan te geven telefoonbesturing: Android (Samsung) of iOS (Appel). Geen andere zaken zoals laptop, scherm (daarvoor geldt BYOD) en geen verstrekking parkeergunning. Kandidaat moet een eigen laptop hebben voor eventueel thuiswerken.
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).