Onderzoeksadviseur

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

29 nov 2024

Werken bij Leidschendam-Voorburg
Leidschendam-Voorburg is een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. We werken met zo’n 680 mensen aan de gezamenlijke ambitie om ons te ontwikkelen naar een wendbare en sensitieve organisatie. We stellen onze inwoners en maatschappelijke opgaven centraal en zijn een zelfbewuste samenwerkingspartner voor de lokale en regionale partners. We doen dat door verbinding te maken, vertrouwen te geven en verantwoordelijkheid te nemen.

De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. We werken informatie gestuurd, klantgericht en er is veel ruimte voor initiatief. We bieden onze medewerkers de faciliteiten om hybride te werken. Dit maakt het mogelijk om te werken waar en wanneer dat het beste past bij het type werk dat we doen.

Opdracht
Werken voor IISO is werken voor een afdeling die er alles aan doet om voorop te lopen op het gebied van informatietechnologie en -beveiliging. Binnen deze bruisende club vind je twee krachtige teams, ondersteund door de stafafdeling: informatiemanagement (inclusief informatiebeveiliging, business intelligence en onderzoek) en ICT Service. Dag in dag uit streven we ernaar de overige afdelingen - en uiteindelijk onze inwoners - zo hoogwaardig mogelijk van dienst te zijn. Wij zoeken tijdelijk versterking bij team informatiemanagement om de huidige twee onderzoeksadviseurs te ondersteunen; totdat de openstaande vacatureruimte voor een vaste kracht vervuld is.

Hoe doe jij ertoe?

  • Met jouw ervaring weet jij precies hoe je diverse onderzoeken en beleids- of programmamonitoringstrajecten opzet en uitvoert (bijv. inwonersonderzoeken, effectmetingen en beleidsanalyses- of evaluaties).

  • Je bent scherp in het analyseren van data en vertalen naar heldere adviezen voor beleid en besluitvorming.

  • Je signaleert maatschappelijke trends en ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op het gemeentebeleid.

  • Je begeleidt externe onderzoeksbureaus en samenwerking met interne en externe stakeholders.

  • Je levert een waardevolle bijdrage aan de verdere ontwikkeling van informatiegestuurd werken binnen de organisatie.

Je adviseert – in overleg met je team - de organisatie en beleidsmedewerkers op allerlei binnenkomende vragen op het gebied van beleidsonderzoek en springt mogelijk bij op enkele al lopende grote projecten, zoals op het gebied van de Omgevingsvisie, het Experimenteerprogramma Burgerparticipatie   

Vereisten / knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
2. Een maximaal uurtarief van € 100,- excl btw en incl reiskosten woon/ werk en Fee externe partij;
3. Minimaal 3 jaar werkervaring met (beleids)onderzoek, in het bijzonder monitoring en beleidsevaluatie, benoem dit duidelijk in het cv;
4. Minimaal 3 jaar werkervaring in een politieke context binnen een overheidsinstelling;

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal een afgeronde wo bachelor opleiding (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van beleidsmedewerkers in het gehele monitoringsproces (van het operationaliseren van doelstellingen tot het duiden van resultaten), benoem hiervan een voorbeeld in het cv (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het opstellen en/ of toepassen van kwantitatieve en kwalitatieve onderzoeksmethodes, zoals enquêtes, monitoring, interviews, focusgroepen, panelgesprekken, etc.  (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van statistische analyses en het gebruik van onderzoekssoftware SPSS, R of Python (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de begeleiding en/of duiding van Milieu Effect Rapportages (MER) (15 punten).

Competenties
Goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden

Analytisch vermogen
Je bent in staat om problemen te signaleren, herkent belangrijke informatie en legt verbanden tussen gegevens. Je spoort mogelijke oorzaken van problemen op; zoekt ter zake doende gegevens.

Visie
Het nemen van afstand van de dagelijkse praktijk en plaatst deze in een breder verband. Je bent in staat op je op lange termijn te richten en vertaalt informatie naar ideeën in de toekomst.

Inlevingsvermogen
Je onderkent en verplaatst je in de gevoelens en behoeften van anderen, en je houdt rekening met de gevolgen van eigen handelen op andere mensen of onderdelen van de organisatie.

Overtuigingskracht
Je bent in staat om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen met bepaalde plannen, ideeën of producten.

Initiatief
Je signaleert kansen en handelt ernaar in plaats van passief te blijven tot anderen iets gedaan hebben. Je neemt actief maatregelen om de gang van zaken te beïnvloeden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-vr

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 10 december tussen 13:00 en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

  • ‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.