Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland
Begindatum:
8 sept 2025Einddatum:
7 sept 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
22 jul 2025De gemeente Katwijk ontwikkelt op het terrein van het voormalige marinevliegkamp Valkenburg een nieuwe woonkern: Valkenhorst. De programmadirecteur GOV is integraal verantwoordelijk voor de aansturing en realisatie van dit grootschalige programma, gericht op circa 5.600 woningen, maatschappelijke voorzieningen, werkgelegenheid en recreatieve functies.
Actuele context en uitdagingen:
Op 11 december 2024 heeft de Raad van State een tussenuitspraak gedaan over het bestemmingsplan Valkenhorst. De gemeente moest aanvullende onderbouwingen aanleveren, onder meer op stikstofeffecten, milieueffecten en landschappelijke inpassing. De bestuurlijke lus liep tot begin juli 2025. De gemeente heeft binnen deze termijn een herstelbesluit vastgesteld en opnieuw ter toetsing voorgelegd aan de Raad van State. De definitieve uitspraak volgt naar verwachting binnen enkele maanden.
Klimaatadaptatie, bereikbaarheid en duurzaamheid zijn essentiele themas binnen de gebiedsontwikkeling.
De gemeente werkt intensief samen met het Rijksvastgoedbedrijf, BPD en provincie Zuid-Holland, waarbij regie op samenwerkingsovereenkomsten en belangenafweging cruciaal is.
Verantwoordelijkheden
Regie voeren op programmadoelen en mijlpalenplanning.
Aansturen van gebiedsmanagers en coordineren van interne en externe stakeholders.
Vertegenwoordigen van de gemeente in bestuurlijke overleggen met o.a. RVB, BPD en provincie Zuid-Holland.
Sluiten en bewaken van samenwerkingsovereenkomsten.
Vertalen van strategische ambities naar concrete opdrachten binnen de organisatie.
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?
Met het verstrekken van de opdracht aan de inschrijver (ongeacht of dit een eenmanszaak, een BV of met tussenkomst van een intermediair is) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de aangeboden kandidaat een zzp’er is.
KvK-inschrijving met juiste SBI-code
De inschrijver moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met ten minste één relevante SBI-code die terbeschikkingstelling van arbeid aangeeft, zoals vereist op grond van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI).
Toegestane SBI-codes zijn:
78.2 – Uitzendbureaus en banenpools (detachering)
78.3 – Payrolling en personeelsbeheer
Indien naast een toegestane SBI-code ook andere codes vermeld staan (zoals 78.1 Arbeidsbemiddeling), vormt dit geen belemmering, mits ten minste één van de bovengenoemde codes geregistreerd is.
Bij inschrijving dient een kopie van het uittreksel uit het Handelsregister te worden bijgevoegd. Dit uittreksel mag niet ouder zijn dan zes maanden op het moment van inschrijving.
WAADI-registratie
De inschrijver moet geregistreerd zijn conform de Wet allocatie arbeidskrachten door
intermediairs (WAADI). Deze registratie moet blijken uit de Kamer van
Koophandel-inschrijving. De inschrijver dient bij inschrijving aan te tonen dat de
onderneming bevoegd is om arbeidskrachten ter beschikking te stellen.
SNA-certificering (NEN 4400-1/2)
De inschrijver moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering
Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN
4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Dit certificaat waarborgt dat de onderneming
voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het
voorkomen van illegale arbeid.
Indien de inschrijver niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificering, accepteren wij in
dat geval een combinatie van:
Een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en
inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
Het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.
Met deze combinatie kan voldoende zekerheid worden geboden, mits:
De WKA-verklaring niet ouder is dan drie maanden;
Er sprake is van een loondienstverband tussen de aangeboden kandidaat en de
inschrijver (dus geen onderliggende zzp’er via een backoffice-constructie of
payrollonderneming);
De G-rekening aantoonbaar wordt ingezet voor de betaling van loonheffingen
Minimaal 3 jaar ervaring als eindverantwoordelijk leidinggevende met multifunctionele gebiedsontwikkeling op programmatisch niveau.
De overeenkomst inhuur arbeidskrachten is op deze opdracht van toepassing.
Minimaal 4 jaar ervaring met onderhandelingen en contractvorming tussen publieke en private partijen.
Wensen
De kandidaat beschikt over een succesvol afgeronde opleiding op:
a. wo-bachelorniveau (12 punten);
b. wo-masterniveau (20 punten).
De kandidaat beschikt over minimaal acht jaar aantoonbare werkervaring in het leidinggeven aan programma’s van multifunctionele gebiedsontwikkeling
De kandidaat beschikt over minimaal 8 jaar ervaring in het onderhandelen bij en het sluiten van overeenkomsten tussen publieke en private partijen (20 punten).
De kandidaat beschikt over minimaal zeven jaar ervaring als eindverantwoordelijk leidinggevende van een organisatie-eenheid
Competenties
Visieontwikkeling
Onderhandelen
Leidinggeven
Verbinden
De gemeente Katwijk
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio september 2025 tot en met medio september 2026 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.