Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland
Begindatum:
14 apr 2025Einddatum:
13 okt 2025Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
20 mrt 2025Omschrijving van de opdracht
Als kwaliteitsmedewerker sociaal domein heb je een belangrijke rol bij het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening. Je werkt als verbindende factor tussen beleid en uitvoering en zorgt ervoor dat afspraken worden nageleefd. Jouw taken omvatten onder andere het coachen van jeugdprofessionals, het vertalen van kennis naar managementinformatie en het verbeteren van werkprocessen.
Verantwoordelijkheden
Je bent verantwoordelijk voor het in kaart brengen van risico's en voor het creëren van samenhang tussen verschillende processen, richtlijnen en kaders. Je werkt nauw samen met collega's die werken in het sociaal domein en met de beleidsadviseur van team Beleid.
De belangrijkste verantwoordelijkheden van de opdracht zijn:
Je schrijft en onderhoudt werkprocessen, procedures en formats en zorgt voor borging ervan;
Je bewaakt en toetst de uniformiteit in de uitvoering;
Jij onderzoekt en analyseert wat er rond de kwaliteit van de uitvoering jeugd beter kan en doet verbetervoorstellen;
Je voert kwaliteitscontroles uit en levert een bijdrage aan (management)rapportages en audits;
Je levert input aan beleidsmatige ontwikkelingen en neemt deel aan werkgroepen;
Jij verzamelt relevante data, analyseert deze en verwerkt de bevindingen in concrete adviezen voor de uitvoering en het beleid.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio april 2025 tot en met medio oktober 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.
De overeenkomst inhuur arbeidskrachten is op deze opdracht van toepassing.
Tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker in de afgelopen 5 jaar.
Maximaal uurtarief is € 95,-
Gunningscriteria
Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding.
25%
Tenminste 5 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker in de afgelopen 8 jaar bij een gemeente.
35%
Minimaal 3 jaar werkervaring met het implementeren en optimaliseren van werkprocessen uitvoeringsbeleid, wet- en regelgeving en kwaliteit.
25%
Kennis van de Sociale Kaart. Beschrijf dit duidelijk in het cv.
15%
Competenties
Communicatieve vaardigheden: de kwaliteitsmedewerker is een verbindende factor tussen beleid en uitvoering en weet op een heldere en duidelijke manier te communiceren met verschillende stakeholders.
Resultaatgerichtheid: de kwaliteitsmedewerker is gericht op het behalen van resultaten en het continu verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening en processen.
Procesgericht denken: de kwaliteitsmedewerker heeft een goed inzicht in de werkprocessen binnen het sociaal domein en weet deze te optimaliseren en te borgen.
- Samenwerken: de kwaliteitsmedewerker werkt nauw samen met collega's binnen het sociaal domein en de beleidsadviseur van team Beleid en weet daarbij goed de verbinding te leggen tussen beleid en uitvoering.
Coachend vermogen: de kwaliteitsmedewerker is in staat om jeugdprofessionals te coachen en te begeleiden in het verbeteren van hun werkzaamheden.
Onderzoeksvaardigheden: de kwaliteitsmedewerker is in staat om data te verzamelen, te analyseren en de bevindingen te verwerken in concrete adviezen voor de uitvoering en het beleid.
- Zelfstandigheid: de kwaliteitsmedewerker is in staat om zelfstandig te werken en heeft een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
Analytisch vermogen: de kwaliteitsmedewerker is in staat om complexe informatie te analyseren en te vertalen naar concrete verbetervoorstellen en adviezen.
Aanvullende informatie
Om deelname aan het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) voor detacheringsdiensten mogelijk te maken en misbruik te voorkomen, stelt de gemeente Katwijk de volgende minimale eisen aan detacheringsbureaus:
KvK-inschrijving met juiste SBI-code: Het detacheringsbureau moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met een relevante SBI-code die detachering of arbeidsbemiddeling aanduidt (bijvoorbeeld SBI-codes 78201 – Uitzendbureaus, 78202 – Banenpools en detachering, of 7830 – Payrolling en personeelsbeheer). Een kopie van het uittreksel uit het Handelsregister (niet ouder dan 3 maanden) moet bij inschrijving worden bijgevoegd.
WAADI-registratie: Het detacheringsbureau moet geregistreerd zijn conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Deze registratie moet blijken uit de Kamer van Koophandel-inschrijving. De aanbieder dient bij inschrijving aan te tonen dat het bedrijf bevoegd is om arbeidskrachten ter beschikking te stellen.
SNA-certificering (NEN 4400-1/2): Het bureau moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse bedrijven) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse bedrijven). Dit certificaat waarborgt dat het bureau voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid.
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld, minimaal 2 referenties en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Katwijk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Voordat de overeenkomst wordt gesloten ontvangt de gemeente een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Deze wordt door de gemeente digitaal aangevraagd.
Let op!: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is)