Consulent Participatie en Inkomen

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Sluit over 9 dagen
75 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

3 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Als consulent Participatie en Inkomen is jouw doel om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt naar vermogen te laten werken en mee te laten doen in de samenleving. Deze mensen doen een beroep op de voorzieningen die gemeente Katwijk aanbiedt, zoals een bijstandsuitkering. Je controleert op rechtmatigheid en of er sprake is van een of meerdere voorliggende voorzieningen.

Verantwoordelijkheden
Als consulent Participatie en Inkomen ben jij de spil in het begeleiden van mensen richting financiële stabiliteit en maatschappelijke participatie. Je beheert een eigen caseload en bent verantwoordelijk voor het verstrekken van bijstandsuitkeringen volgens de Participatiewet. Hierbij zorg je voor zowel rechtmatigheid als doelmatigheid. 

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Behandelen en beoordelen van aanvragen voor algemene en bijzondere bijstand, evenals minimaregelingen;

  • Uitvoeren van voortgangsonderzoeken en controleren van mutatie om rechtmatigheid te waarborgen;

  • Stimuleren van maatschappelijke deelname. Begeleiden van Klanten richting betaald werk, sociale activering, of scholing. Samenwerken met re-integratie- en participatiepartners en regie voeren op trajecten;

  • Toepassen van kennis van de participatiewet in rapportages, beschikkingen en maatwerkoplossingen;

  • Bewaken van afspraken, oplossingen aandragen en juridische documenten opstellen in begrijpelijke taal;

  • Signaleren van multiproblematiek en passende hulp organiseren. 

 Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf begin juni 2025 tot en met eind mei 2026 voor 32 tot 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  2. 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

  3. Kandidaat is bereid om in de eerste periode volledig op kantoor te werken. Als de kandidaat goed is ingewerkt (dit wordt beoordeeld door de kwaliteitsmedewerker P&I) is de kandidaat bereid om minimaal 50% op kantoor te werken.

  4. De overeenkomst inhuur arbeidskrachten is op deze opdracht van toepassing.

Beste prijs-kwaliteitsverhouding
- Gewicht van kwaliteit: 70 %
- Gewicht van prijs: 30 %

Competenties

  • Organiseren 

  • Helder en begrijpelijk communiceren

  • Rapporteren 

  • Adviseren 

  • Controleren

Gunningscriteria

  1. Participatiewet, aantoonbaar gemaakt door middel van een gevolgde opleiding/ training of cursus
    35 %

  2. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting sociaal juridische dienstverlening, rechten, social work of maatschappelijk werk en dienstverlening.
    15 %

  3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als consulent Participatie en Inkomen / casemanager doel- en rechtmatigheid bij een gemeente of gemeentelijke instelling met een caseload van minimaal 80 cliënten bij een fulltime dienstverband (36 uur) Bij een parttime dienstverband ervaring met een caseload die past bij het aantal parttime uren. (duidelijk weergeven in het cv).
    50 %

Aanvullende informatie

  • Om deelname aan het Dynamisch Aankoopsysteem (DAS) voor detacheringsdiensten mogelijk te maken en misbruik te voorkomen, stelt de gemeente Katwijk de volgende minimale eisen aan detacheringsbureaus:

    • KvK-inschrijving met juiste SBI-code: Het detacheringsbureau moet ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel met een relevante SBI-code die detachering of arbeidsbemiddeling aanduidt (bijvoorbeeld SBI-codes 78201 – Uitzendbureaus, 78202 – Banenpools en detachering, of 7830 – Payrolling en personeelsbeheer). Een kopie van het uittreksel uit het Handelsregister (niet ouder dan 3 maanden) moet bij inschrijving worden bijgevoegd.

    • WAADI-registratie: Het detacheringsbureau moet geregistreerd zijn conform de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Deze registratie moet blijken uit de Kamer van Koophandel-inschrijving. De aanbieder dient bij inschrijving aan te tonen dat het bedrijf bevoegd is om arbeidskrachten ter beschikking te stellen.

    • SNA-certificering (NEN 4400-1/2): Het bureau moet beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse bedrijven) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse bedrijven). Dit certificaat waarborgt dat het bureau voldoet aan verplichtingen op het gebied van loonheffingen, omzetbelasting en het voorkomen van illegale arbeid.

    • Indien een detacheringsbureau niet kan voldoen aan de gevraagde SNA-certificiring, staan wij in dit geval open voor een combinatie van:
      1. een recente WKA-verklaring (verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid) van de Belastingdienst, en
      2. het gebruik van een G-rekening voor de afdracht van loonheffingen.

    • Met deze combinatie kan voldoende zekerheid worden geboden, mits:
      I. De WKA-verklaring niet ouder is dan drie maanden;
      II. Er sprake is van een loondienstverband tussen de medewerker en het aanbiedende bureau (dus geen onderliggende ZZP’er via een backoffice-constructie of payrollbedrijf);
      III. De G-rekening aantoonbaar wordt ingezet voor de betaling van loonheffingen.

  • Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld, minimaal 2 referenties en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Katwijk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

  • Voordat de overeenkomst wordt gesloten ontvangt de gemeente een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Deze wordt door de gemeente digitaal aangevraagd.

Let op!: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur