Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Onze organisatie bevindt zich in een fase waarin de manier van (samen)werken en de inzet van onze huisvesting opnieuw moet worden bezien. Het hoofdkantoor is daarbij de plek waar onze cultuur, samenwerking en identiteit samenkomen. We zoeken een strategisch adviseur huisvesting die ons helpt om in nauwe samenwerking met interne stakeholders te komen tot een toekomstgerichte werkplekstrategie. De opdracht bestaat uit twee fasen: Fase 1 Herinrichting en herverdeling: het optimaliseren van de huidige werkplekken en gebruik van het hoofdkantoor, passend bij actuele behoeften. Fase 2 Strategische vertaling: het ontwikkelen van een meerjarige werkplek- en huisvestingsstrategie die aansluit op de organisatiedoelen en resulteert in een programma van eisen (PvE) voor toekomstige huisvesting en vastgoedportefeuille.
Doelstellingen
Het doel is om te komen tot een gedragen, toekomstbestendige werkplekstrategie die:
past bij de identiteit, waarden en ambities van de organisatie;
aansluit bij hybride werken, samenwerking en vitaliteit;
ruimtegebruik optimaliseert;
richting geeft aan strategische vastgoedbeslissingen.
De adviseur begeleidt het proces, brengt expertise in op het gebied van werkplekconcepten, huisvesting en veranderkunde, en vertaalt samen met ons beleid naar concrete keuzes en uitgangspunten.
Verwachte activiteiten
Analyse van huidig gebruik, bezetting en knelpunten (ruimtelijk, functioneel, cultureel).
Workshops en interviews met gebruikers(-groepen) en directie.
Ontwikkelen van scenarios voor herverdeling en inrichting van werk- en ontmoetingsplekken.
Opstellen van ruimtelijk functioneel concept (inclusief werkplektypen en zones).
Ondersteuning bij besluitvorming en implementatievoorstel (planning, kostenindicatie, communicatieaanpak).
Activiteiten voor de langere termijn
Verkenning en analyse van strategische ontwikkelingen (in- en extern).
Vertaling van strategische beleidsdoelen naar huisvestingsdrijfveren en kaders.
Co-creatie van de toekomstige werkplekstrategie met interne stakeholder.
Opstellen van een Programma van Eisen (PvE) op strategisch niveau.
Oplevering van een huisvestingsvisie en routekaart (met fasering, financiele kaders en besluitmomenten).
Advies over governance, sturing en beheer van toekomstige huisvestingskeuzes.
Eisen
Is de hoogst afgeronde opleiding van de aangeboden kandidaat HBO+ of hoger?
Is het hiervoor genoemde opleidingsniveau een opleiding op het gebied van Real estate management, vastgoedkunde?
Heeft de kandidaat kennis van Werkplekconcepten, hybride werken, strategische huisvesting en -beleid?
Heeft de kandidaat 8 jaar of meer recente ervaring met strategische huisvestings- en werkplektrajecten, bij voorkeur binnen (semi)publieke of kennisintensieve organisaties?
Heeft de aangeboden kandidaat recente ervaring met het geven van advies over strategische en tactische onderwerpen?
Heeft de aangeboden kandidaat recente ervaring met projectmatig werken bij organisatie met meerdere gebruikersgroepen?
Wensen en competenties
Wensen
Heeft de kandidaat ervaring met opdrachten in de publieke sector?
Heeft de kandidaat kennis van veranderkunde?
Competenties
Communiceren: Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
Overtuigingskracht: Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
Analytisch vermogen: Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Resultaatgericht: Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
Organisatiesensitiviteit: Heeft inzicht in en is alert op (in)formele verhoudingen, posities en belangentegenstellingen binnen en buiten (de) organisatie(s) en kan daar adequaat op inspelen.
Organisatie en team
Onze organisatie bevindt zich in een fase waarin de manier van (samen)werken en de inzet van onze huisvesting opnieuw moet worden bezien. Het hoofdkantoor is daarbij de plek waar onze cultuur, samenwerking en identiteit samenkomen.
Gespreksinformatie
Interviewplanning
Start publicatie tender: 13-11-2025
Sluiting inschrijving tender: 24-11-2025
Cv beoordeling: 24-11-2025
Gesprekken: tussen 27-11-2025 en 28-11-2025
Gunningsbesluit: 28-11-2025
Voorlopige gunning: 28-11-2025
Startdatum: 05-01-2026
Interviewprocedure
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleid tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.
Zeer goed (20%): Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.
Goed (10%): Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.
Voldoende (3%): Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.
Onvoldoende (0%): Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.