Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kamer van Koophandel
Logo van Kamer van Koophandel

Programmamanager herinrichting en aanbesteding WFM Tool

Blaak 40, 3011 TA Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wij zoeken een ervaren en praktisch ingestelde (>20 jaar) Programmamanager op het snijvlak van HRM en IT, opgedaan in een omgeving waar digitale transformatie centraal staat. Je hebt aantoonbare ervaring in het publiek / private werkveld en met programma- en verandermanagement. Je kunt een implementatie technisch doorvoeren maar ook uitrollen en het gebruik ervan realiseren. Daarnaast coordineer en initieer je de implementatie van een nieuw functieboek aan de hand van de systematiek van Berenschot. Wil je ook jouw ambities realiseren binnen een digitaal gedreven organisatie? Maak kennis, ontdek kansen en laat je verrassen door KVK. De opdracht is tweeledig A. Implementatie aansluitende WFM Tool B. Uitrol naar de organsiatie

Werkzaamheden en Verantwoordelijkheden

Per 1 januari 2022 is de nieuwe HR Core, Payroll en de ESS/MSS-processen live gegaan. Vanaf januari 2022 zijn stapsgewijs de overige ESS/MSS-processen en de cyclische HRM processen live gegaan. Inmiddels wordt er volop gewerkt aan het live zetten van cyclische processen (Prestatiemanagement, Talentontwikkeling, 360 feedback, jaarlijkse vlootschouw, SPP, Werving & Selectie) vanuit de vastgestelde integrale visie op Talentontwikkeling en E-HRM processen en in lijn met de nieuwe HRM Strategie en HRM rolverdeling. Dat vergt verdere afstemming en realisatie, maar ook acceptatie bij de organisatie, daarom vragen wij iemand die ook in werkgroepen het gebruik van de verschillende tools kan realiseren. In samenwerking met/uit naam van Directeur HRM voer je Stakeholdermanagement richting RvB en de business (stakeholder workshops) en geef je begeleiding van de lijn bij het zich actief eigen maken van tooling en faciliteer je hun eigen actieve rol.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde Masterdegree in de richting van HRM en/of MHD
  • Kandidaat heeft minimaal 1 WO leergang in Verandermanagement
  • Kandidaat heeft minimaal 1 WO leergang in HR Strategie
  • Aangeboden kandidaat is in bezit van een Agile / Scrum certificaat
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met de implementatie van applicaties van Youforce van Visma Raet.
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het verder ontwikkelen en opstellen van een functiehuis aan de hand van de systematiek van Berenschot
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar kennis en recente werkervaring in een publieke organisatie, bij voorkeur een ZBO, die valt onder de CAO rijk
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met het werken met ontwikkelen en implementeren van HRM processen en HRM rollen
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring met E-HRM en HRM ontwikkelingen in de digitale wereld in de afgelopen 5 jaar
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar recente ervaring als HRM consultant met het ondersteunen van het management binnen een organisatie met 1000+ medewerkers
  • Kennis en ervaring IT/Digitale transformatie
  • Kandidaat heeft recente aantoonbare als HRM Change consultant binnen een organisatie met 1000+ medewerkers

Wensen en competenties

Competenties

  • Samenwerken: Handelt vanuit het groepsbelang en levert samen met anderen een bijdrage aan het gemeenschappelijke resultaat en aan de relaties en sfeer in de groep
  • Communiceren: Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden
  • Overtuigingskracht: Is in staat draagkracht te creeren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
  • Resultaatgericht: De kandidaat werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiente en effectieve wijze te realiseren.
  • Verantwoordelijkheid nemen: De kandidaat heeft plichtbesef en voelt zich er verantwoordelijk voor dat het afgeleverde werk of een beslissing aan bepaalde eisen voldoet. Daarnaast is hij/zij aanspreekbaar op resultaten van afgesproken acties.

Organisatie en team

De opdrachtgever is de Kamer van Koophandel (KVK). Je krijgt de kans om jouw ambities te realiseren binnen een digitaal gedreven organisatie. Maak kennis, ontdek kansen en laat je verrassen door KVK.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

  • Start publicatie tender: 08-12-2025
  • Sluiting inschrijving tender: 18-12-2025
  • Cv beoordeling: 18-12-2025
  • Gesprekken: tussen 19-12-2025 en 24-12-2025
  • Gunningsbesluit: 30-12-2025
  • Voorlopige gunning: 1-12-2025
  • Startdatum: 01-01-2026

Interview (Gunningscriteria)

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het interview heeft een tweeledig doel. Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure. Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.
  • Zeer goed: Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK. (20%)
  • Goed: Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK. (10%)
  • Voldoende: Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK. (3%)
  • Onvoldoende: Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen. (0%)
Weging: 20 %

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Gunningscriteria

  • Weging prijsdeel: 50 %
  • Ervaring werkervaring binnen een overheidsorganisatie:
    - minder dan 5 jaar (1 %)
    - meer dan 5 jaar (15 %)
    Weging: 15 %
  • Ervaring werkervaring met de systematiek van Berenschot
    Weging: 15 %
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr