thumbnail
thumbnail

UX / UI Designer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 105,00
32-36 Gelderland

Begindatum:

1 apr 2023

Einddatum:

31 mrt 2024

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

10 mrt 2023

Het Kadaster
Waar loopt de grens tussen uw tuin en die van uw buurman? En welk vastgoed is van wie? Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. We hebben heel veel data over alles onder, op en boven de grond en willen maximale waarde halen uit deze data. Naast onze wettelijke taak, beheert het Kadaster ook voorzieningen van andere organisaties, de Landelijke Voorzieningen. Zo beheren wij onder andere de WOZ Landelijke Voorziening en de Basisregistratie Adressen en gebouwen (BAG): alle adressen en gebouwen in Nederland, zoals bouwjaar, oppervlakte, gebruiksdoel en locatie op de kaart.

De afdeling Klantinteractie Online houdt zich bezig met het (door)ontwikkelen en onderhouden van de frontends bij het Kadaster. Dit doe je samen met collega UX professionals, contentspecialisten, webanalisten en adviseurs. Bij alles wat wij doen, stellen we de klant centraal en zoeken we naar de beste online klantervaring.

Team UX werkt voornamelijk in een multidisciplinair Gebruikerslab: het Gebruikerslab onderzoekt, ontwerpt en test ideeën en prototypes die het Kadaster wil ontwikkelen. Hierbij zoekt het Gebruikerslab de ideale match tussen gebruikerswensen en de wensen en mogelijkheden vanuit het Kadaster. Naast UX bestaat de vaste kern uit Marketing en frontend ontwikkelaars, aangevuld met collega’s uit de organisatie die betrokken zijn bij de trajecten die we doorlopen.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Wil je werken aan websites en applicaties waar duizenden mensen per dag mee werken? En ben jij degene die de gebruikers een zo prettig mogelijke gebruikerservaring kan geven? Dan zit je als UX / UI designer bij het Kadaster goed. We hebben sinds kort UX/UI centraal ingericht, en zijn een team dat nog volop pioniert en ontwikkelt. Om het team te ondersteunen zoeken we een UX / UI designer op inhuurbasis.

Net als andere (semi)overheidsorganisaties is het Kadaster bezig om de online dienstverlening toegankelijker en gebruiksvriendelijker te maken. Je sluit aan bij een bevlogen team dat net begonnen is om deze enorme klus te klaren, samen met vele andere collega’s, van IT, Marketing, product managers, Klantenservice en inhoudelijke experts. In dit krachtenveld ben jij betrokken bij het onderzoek en het maken van prototypes voor nieuwe en bestaande websites en applicaties. Ook UX onderzoekstrajecten en het ‘bouwklaar maken’ van designs voor onze IT-teams zijn aan de orde van de dag.

Opdrachtomschrijving
We zoeken een interaction designer die het leuk vindt om in een team in opbouw te werken. Deels zijn er bestaande kaders en is er een design system in opbouw, maar in sommige projecten verricht je pionierswerk en worden je designs juist toegevoegd aan het design system. Naast je design werk wordt je ook gevraagd om deel te nemen aan UX onderzoekstrajecten. Je brengt je kennis over interactie en gebruikers(gedrag) mee en verzorgt de nodige schetsen en klikmodellen om tot een visueel resultaat te komen. Je wordt blij van een goed opgeleverd design dat een front end developer kan gaan bouwen zonder problemen.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • AdobeXD / Figma

  • Flowmapp

  • Miro

  • Jira

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Onderzoeken en het maken van prototypes voor nieuwe en bestaande websites en applicaties binnen het Gebruikerslab

  • Maken van schetsen en klikmodellen

  • UX onderzoekstrajecten ism Marketing

  • Het bouwklaar maken van designs voor de IT teams

  • Kennis delen

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april 2023 tot en met 31 maart 2024 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 12 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een

opzegtermijn van één (1) maand.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau.

  • Een opleiding Interaction Design (of vergelijkbaar) en/of aantoonbare ervaring in dit werkveld.

  • Voldoende kennis van (het deelnemen aan/begeleiden van) UX trajecten, in de vorm van training, opleiding of aantoonbare ervaring.

  • Ervaring met werken in Adobe XD of meerdere jaren ervaring met andere vergelijkbare pakketten, zoals Sketch of Figma.

  • Ervaring met Jira en diverse UX tooling o.a. Flowmapp en Miro.

  • Kennis van design systems en hoe je hier als designer aan kunt bijdragen (generiek ontwerpen).

  • Kennis van en weten hoe designs dienen te voldoen aan de toegankelijkheidswetgeving voor de (semi) overheid, conform WCAG 2.1, en hoe designs hierop worden gemaakt. Bij voorkeur inclusief aantoonbare ervaring in je portfolio.

Gunningscriteria

  • U geeft een beschrijving van aanpak (max. 400 woorden) voor de uit te voeren werkzaamheden gezien het specifieke vraagstuk van het Kadaster (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

  • U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen in dit soort processen / opdrachten en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

  • U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de UX / UI Designer die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.