Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Technisch Applicatie Beheerder LV-WOZ

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 36-40 Gelderland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36-40

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
Het team LV-WOZ is op zoek naar een Technisch Applicatie Beheerder. Het LV-WOZ team is o.a. verantwoordelijk voor de Landelijke Voorziening Waarde Onroerende Zaken. Het team waarin je werkt voert de ontwikkel- en beheerwerkzaamheden uit voor LV-WOZ.

Alle gemeenten in Nederland zijn aangesloten op de LV-WOZ. Afnemers als CBS, Belastingdienst en Waterschappen ontvangen WOZ-gegevens uit de LV-WOZ doormiddel van verschillende producten en diensten. De WOZ-waarden van alle woningen zijn op te vragen in het WOZ-waardeloket.

Opdrachtomschrijving
Dit betreft een uitdagende beheer opdracht binnen een complex Java landschap, de applicatie is ongeveer 7 jaar oud en er zal weinig doorontwikkeling plaatsvinden, het gaat vooral om het beheer en onderhoud van de huidige dienst.

Je zult in deze opdracht werken aan het in stand houden van de diverse onderdelen van de LV-WOZ. De tickets bestaan voornamelijk uit beheerswerkzaamheden, het gaat hierbij om het technisch beheer. Je werkt aan bugs en Life Cycle Management, maar ook aan technisch inhoudelijke klantvragen welke vanuit Functioneel Beheer niet beantwoord kunnen worden.

In de LV-WOZ ontvangen we berichten van bronhouders (gemeenten) doormiddel van Digikoppeling EBMS.  Daarnaast verstrekken we deze gegevens aan afnemers doormiddel van StUF Bevragingen (WUS, ebMS & webapplicatie), Digilevering en APIs. Afnemers kunnen een terugmelding doen over de gegevens in de LV-WOZ, wij stellen deze melding beschikbaar voor de bijbehorende bronhouder ter afhandeling.

Van de opdrachtnemer wordt verwacht dat hij/zij zich wil verdiepen in de StUF standaard.
Voor deze producten en diensten gaat het om zowel front-end en back-end werkzaamheden. Het betreft een complex landschap, een goed analytische inzicht is dan ook zeker een vereiste evenals een sterke persoonlijkheid. Het is een mooie uitdagende opdracht waar je echt impact kan maken!

Opdrachtnemer heeft een proactieve aanpak, kan de lead nemen in technische analyses.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Java 17-21;

  • Spring Boot;

  • Hibernate;

  • SQL – Oracle / Postgres;

  • Typescript;

  • Angular;

 Ervaring met meerdere van deze technieken is een pré:

  • Kubernetes;

  • ArchoCD;

  • Openshift;

  • EBMS;

  • SOAP;

  • XML;

  • JSON;

  • REST API;

  • GitHub;

  • Maven;

  • Eventueel kennis van (StUF-WOZ), SAML / OAuth / JWT, Bootstrap, cloud concepten, Prometheus, Splunk en of Grafana, OpenAPI, Digikoppeling en NPM.

 De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Analyseren en oplossen van bugs en gebruikersvragen in samenspraak met de Product Owner en Functioneel Beheerders;

  • Wijzigen en toevoegen van applicatie code in de LV-WOZ applicaties;

  • Deelnemen in een Scrum / DevOps team (stand-ups, retrospectives, refinements, poker planning e.d.);

  • Toepassen en bijhouden van Java ontwikkelstandaarden;

  • Ontwikkelaar dient cross functional te zijn en mee te werken aan bv. het testen;

  • Bekend raken met de StUF (WOZ) standaard;

  • Documenteren van de oplossing;

  • Overdracht van de kennis.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een maximum uurtarief van € 90 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;

  3. Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, verkregen op basis van een afgeronde opleiding IT;

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met beheer in een complex Java applicatie landschap;

  5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Java;

  6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met SQL (Oracle en/of Postgres);

  7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Springboot en Hibernate;

  8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Angular;

  9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Typescript;

  10. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;

  11. Door de kandidaat zélf geschreven CV en motivatie;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

  1. U geeft een beschrijving (max. 400 woorden) van een recente opdracht (niet langer dan 3 jaar geleden) waar u voor langere periode (minimaal 2 jaar) aan heeft gewerkt welke uw ervaring met het beheer van een Java applicatie binnen een complexe landschap aantonen  (40 punten);

  2. U beschrijft 2 cruciale knelpunten (max. 300 woorden) die zich vaak voor doen binnen het beheer van complexe (Java) applicaties en geeft hierbij aan hoe u deze oplost (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden) (30 punten);

  3. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze uw geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie zoals hierboven beschreven een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook omschrijving werkzaamheden en verantwoordelijkheden) (30 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Klantgericht;

  • Kwaliteitsbewust;

  • In staat om zelfstandig binnen een scrumteam te werken;

  • Goede communicatieve vaardigheden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Werkdagen
Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina’s, opgesteld in het Nederlands. Let hier bij op dat het CV ook bestaat uit de antwoorden op de gunningscriteria (plan van aanpak, motivatiebrief etc).

Functieschaal
Bij detacheringsopdrachten is het van belang dat de detacheerder de functieschaal weet.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht, aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.