Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Senior Software Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het team LV-WOZ is op zoek naar een Senior Technisch Applicatie Ontwikkelaar. Het LV-WOZ team is o.a. verantwoordelijk voor de Landelijke Voorziening Waarde Onroerende Zaken. Het team waarin je werkt voert de ontwikkel- en beheerwerkzaamheden uit voor LV-WOZ. Alle gemeenten in Nederland zijn aangesloten op de LV-WOZ. Afnemers als CBS, Belastingdienst en Waterschappen ontvangen WOZ-gegevens uit de LV-WOZ doormiddel van verschillende producten en diensten. De WOZ-waarden van alle woningen zijn op te vragen in het WOZ-waardeloket.

Dit betreft een uitdagende beheer (maintenance) opdracht binnen een complex Java landschap, de applicatie is ongeveer 7 jaar oud en er zal geen doorontwikkeling plaatsvinden, het gaat enkel om het beheer en onderhoud van de huidige dienst. Je zult in deze opdracht werken aan het in stand houden van de diverse onderdelen van de LV-WOZ. De tickets bestaan voornamelijk uit beheerswerkzaamheden, het gaat hierbij om het technisch beheer. Je werkt aan bugs en Life Cycle Management, maar ook aan technisch inhoudelijke klantvragen welke vanuit Functioneel Beheer niet beantwoord kunnen worden. In de LV-WOZ ontvangen we berichten van bronhouders (gemeenten) doormiddel van Digikoppeling EBMS. Daarnaast verstrekken we deze gegevens aan afnemers doormiddel van StUF Bevragingen (WUS, ebMS & webapplicatie), Digilevering en APIs. Afnemers kunnen een terugmelding doen over de gegevens in de LV-WOZ, wij stellen deze melding beschikbaar voor de bijbehorende bronhouder ter afhandeling. Van de opdrachtnemer wordt verwacht dat hij/zij recente ervaring heeft met de StUF (WOZ) standaard. Voor deze producten en diensten gaat het om zowel front-end en back-end werkzaamheden. Het betreft een complex landschap, een goed analytische inzicht is dan ook zeker een vereiste evenals een sterke persoonlijkheid. Opdrachtnemer heeft een proactieve aanpak, kan de lead nemen in technische analyses en involveert en informeert het team op een goede manier. Belangrijkste technieken, methoden en tools Java 17-21; Spring Boot; Hibernate; SQL Oracle / Postgres; Typescript; Angular; StUF WOZ.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
  • Analyseren en oplossen van bugs en gebruikersvragen in samenspraak met de Product Owner en Functioneel Beheerders;
  • Wijzigen en toevoegen van applicatie code in de LV-WOZ applicaties;
  • Deelnemen in een Scrum / DevOps team (stand-ups, retrospectives, refinements, poker planning e.d.);
  • Toepassen en bijhouden van Java ontwikkelstandaarden;
  • Engineer dient cross functional te zijn en mee te werken aan bv. het testen;
  • Documenteren van de oplossing;
  • Overdracht van de kennis.

Eisen

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
  • Een maximum uurtarief van 100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 10 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.
  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Minimaal 7 jaar ervaring met Java (inclusief recente Java17 en hogere versies).
  • Minimaal 5 jaar ervaring met beheer in een complex Java applicatie landschap.
  • Minimaal 5 jaar ervaring met SQL (Oracle en/of Postgres).
  • Minimaal 5 jaar ervaring met Springboot.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Angular.
  • Minimaal 3 jaar ervaring met Typescript.
  • Minimaal 1 jaar ervaring met StUF WOZ.
  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en een motivatiebrief.

Wensen en competenties

Wensen

  • Beschrijving van een recente opdracht (niet langer dan 3 jaar geleden) waar u voor langere periode (minimaal 2 jaar) aan heeft gewerkt welke uw ervaring met het beheer van een Java applicatie binnen een complexe landschap aantonen. Schets hierin tevens enkele knelpunten en hoe u hiermee omging.
  • Beschrijving m.b.t. uw kennis van StUF-WOZ, SAML / OAuth / JWT, Bootstrap, cloud concepten, Prometheus, Splunk en/of Grafana, OpenAPI, Digikoppeling en NPM.

Competenties

  • Resultaatgericht;
  • Helicopterview;
  • Adviesvaardigheid;
  • Overtuigingskracht;
  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;
  • Kwaliteitsgericht;
  • Klantgericht;
  • Proactief en initiatiefrijk.

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De externe broker beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De externe broker beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de externe broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 10 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal paginas te worden beantwoord.

Overige informatie
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst Voor deze opdracht gaat de externe broker een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. ContractpartijenHet Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. VoorwaardenOp deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag. Geheimhoudingsverklaring Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. VOGDe opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. WAADIIndien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). AcquisitieAcquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr