Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Senior Java DevOps Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

12 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36 - 40

Publicatiedatum:

2 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 36 - 40
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Het programma Kadastrale Kaart Next (KKN) is op zoek naar een Senior Java DevOps engineer. Dit project heeft als doel om de huidige kadastrale kaart te verbeteren. De werkelijke situatie is momenteel vastgelegd in ruim 6 miljoen veldwerken, kort uitgelegd zijn dat situatietekeningen met metingen erop. Wij hebben twee externe partijen die deze afbeeldingen digitaliseren (vectoriseren) en aan elkaar koppelen waarna ze het terugsturen naar het Kadaster. Het is vervolgens aan ons de taak om deze gedigitaliseerde veldwerken door te rekenen tot een gereconstrueerd stukje kadastrale kaart. Voordat wij deze data ook echt verwerken moet dit gecontroleerd worden. Zon enorme bulk aan data vraagt om slimme strategieen voor het controleproces, voor de implementatie daarvan hebben wij extra ontwikkelcapaciteit nodig. Het doorrekenen is ook nog volop in ontwikkeling. Ook hier zijn er nog veel puzzels die opgelost moeten worden, bij de implementatie is het van belang dat er gedacht wordt aan performance en schaalbaarheid. Deze twee aspecten zullen constant terugkomen tijdens het werken aan dit programma. De kaart van Nederland is qua data enorm groot. Het overgrote deel van onze stack is gebouwd in Java (21) i.c.m. Spring Boot 3. Ook hebben wij een frontend in Angular. De stack draait op een K8s-cluster in Azure.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Agile/Scrum
  • Java 21
  • Java-frameworks zoals Spring en Hibernate
  • Python
  • Angular (Typescript)
  • Argo workflows
  • Azure cloud / AKS
  • CI/CD (ArgoCD, Docker, Kubernetes, Tekton)
  • Webservices, JSON, REST
  • Postgres, MongoDB
  • Bash
  • GIS componenten (PostGIS, QGIS)

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • In samenwerking met de IT-afdeling van het kadaster zorgdragen voor de borging van een cloud-gebaseerde omgeving (infrastructuur) van waaruit de beoogde uitvoering en verwerking van de digitale oude landmeetkundige veldwerken (schaalbaar) in productie kunnen draaien. De omgeving dient (afgestemd) te voldoen aan de IT-architectuur van het Kadaster en uitgangspunten daarbij.
  • Specifieke taken (niet limitatief): Applicatie functies uitschrijven & modeleren.
  • Applicatie interfaces definieren en modeleren.
  • Build omgeving verbeteren, build processen optimaliseren.
  • Dagelijks beheer en platformconfiguratie (Kubernetes).
  • IT Omgeving voor de gemaakte oplossingen professionaliseren.
  • Verdere ontwikkeling en implementatie van de applicaties voor volautomatische extractie en verwerking van landmeetkundige meetgegevens, met behulp van lerende algoritmes.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd.
  • Een maximum uurtarief van 95,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten.
  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen.
  • Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding of hoger.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, in woord en geschrift.
  • Minimaal 7 jaar relevante werkervaring als Java software engineer.
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring met DevOps werkzaamheden.
  • Minimaal 4 jaar relevante werkervaring met Kubernetes.
  • Minimaal 1 jaar relevante werkervaring met Angular.

Wensen en competenties

Competenties

  • Kan snel nieuwe materie oppakken.
  • Kan goed samen werken met collega s in een Scrum / DevOps team.
  • Beschikt hiervoor over de benodigde soft skills.
  • Kan aan de andere kant ook zelfstandig werken, daarbij het team niet uit het oog verliezend.
  • Beschikt over de vaardigheden een ander te overtuigen op basis van inhoudelijke argumenten.
  • Kan concepten voor de groep toelichten en presentaties houden binnen de organisatie.
  • Kan materie in begrijpelijke taal uitleggen aan stakeholders.
  • Toont initiatief door zelf met verbetervoorstellen te komen.
  • Heeft gedegen kennis van de te gebruiken methoden en technieken en is bereid deze kennis ook te delen met het team.
  • Is een teamspeler en waar nodig aanpalende werkzaamheden op te pakken.
  • Is analytisch sterk.

Organisatie en team

Kadaster

Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
De bemiddelaar beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie van cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
De bemiddelaar beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.

Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door de bemiddelaar zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Datum verificatiegesprekken

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 2x 12 maanden

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Tarief

Maximaal 95,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 7 paginas A4, opgesteld in het Nederlands. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1d Detacheringsovereenkomst. Voor deze opdracht wordt een tweepartijen-overeenkomst aangegaan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen
Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

WAADI
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Acquisitie
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

De opdrachtnemer zal een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaan met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. Daarnaast zal de opdrachtnemer een aparte overeenkomst aangaan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van een urenregistratie-systeem worden vastgelegd.

Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- of driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr