Begindatum:
27 jan 2026Einddatum:
31 jul 2026Publicatiedatum:
17 dec 2025Als interimmanager Strategie & Public Affairs ben je verantwoordelijk voor het begeleiden en versterken van het team. Je geeft leiding op een inspirerende en mensgerichte wijze. Je bent verantwoordelijk voor de aansturing en professionele ontwikkeling van het team. Als manager weet jij wat er nodig is om de mensen binnen jouw team te laten excelleren. Je stuurt daarbij op kennis, resultaten en gedrag.
S&PA is een team wat bestaat uit 16 professionals met veel kennis van de organisatie. Samen zorgen ze voor impactvolle samenwerking en positionering. Twee van de adviseurs verzorgen de inhoudelijke coördinatie van dossiers. Je standplaats is Apeldoorn. Het team werkt hybride: minimaal twee dagen op kantoor, waaronder maandag.
Daarnaast maak je deel uit van het MT van de directie Bestuur & Strategie. Samen met de MT-leden werk je aan verbinding en integrale advisering over de afdelingen heen.
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.
De directie Bestuur & Strategie (B&S) bestaat uit de zes afdelingen: Communicatie, Juridische Zaken, Kadaster International, Strategie & Public Affairs, Bestuurszaken Secretariaat en Audit.
Met ruim 80 collega’s bouwt de directie aan het fundament van het Kadaster. We signaleren, verkennen, adviseren en ondersteunen. Dit doen voor de organisatie, het bestuur en ons netwerk. Wij bouwen aan de maatschappelijke relevantie van het Kadaster en we geven richting aan en zijn hoeder van de strategie en de organisatiedoelen. Daarnaast positioneren we het Kadaster en versterken het imago. Dit doen we samen met anderen binnen en buiten Nederland. De missie, visie en de kernwaarden zijn daarbij bepalend.
Verbinden op koers en samenhang
De afdeling Strategie en Public Affairs (S&PA) is verantwoordelijk voor de strategie van het Kadaster. Dit doen we door het signaleren en verkennen van nieuwe politieke en maatschappelijke ontwikkelingen en bijbehorende kansen en bedreigingen te vertalen naar het Kadaster. Pro-actief stakeholdermanagement is daarvoor onontbeerlijk. Daarover adviseren we het bestuur, de directieraad en/of de organisatie. Bijdragen aan het duurzaam positioneren van het Kadaster en zijn maatschappelijke waarde is ons gezamenlijke doel. We vertalen ontwikkelingen naar doelstellingen, samen met andere directies. Wij werken met de organisatie aan complexe opgaven, verbinden en zorgen voor koers en samenhang. Collega’s kunnen altijd voor vragen en advies bij ons terecht. Samenwerken vinden we belangrijk en resultaat behalen ook.
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie van cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
Stap 3: Beoordeling door opdrachtgever
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde selectiescriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Verificatiegesprek
In het verificatiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel. Het verificatiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de opdrachtgever het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.
De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 3 maanden
Hybride: Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. Het team werkt hybride: minimaal twee dagen op kantoor, waaronder maandag.
Aantal professionals of FTE: 1 persoon
Overig algemeen:
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Per leverancier mag 3 offertes worden ingediend op deze aanvraag.
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.