Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

AIS (Azure Integration Services) Integratie Specialist

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen
130 32-40 Gelderland

Begindatum:

2 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32-40

Publicatiedatum:

2 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

LET OP!! Dit is een detacheringsopdracht met een driepartijenovereenkomst.
De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien dit om welke reden dan ook niet mogelijk is, wordt uw inschrijving terzijde gelegd. 

Op deze driepartijenovereenkomst is de Waadi van toepassing. Er zal daarom worden gecontroleerd op de vereiste registratie conform artikel 7a van de Waadi.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.  Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Opdracht
De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Deze systemen zijn onderling met elkaar verbonden door integraties.

Aangezien er binnen het Kadaster nieuwe applicaties worden geïmplementeerd, zijn er ook nieuwe integraties nodig.  Het Integratieteam is derhalve op zoek naar een Azure Integration specialist om middels Azure Integration Services (AIS) integraties (interfaces) van- en naar ERP pakket AFAS en mogelijk andere applicaties, te ontwikkelen.

Het Azure Integration Services platform is een relatief nieuw Integratie platform binnen het Kadaster. De afgelopen maanden heeft het Kadaster Integratieteam, samen met een externe IT partner, het Integratie platform neergezet en Integratie standards & guidelines opgesteld. De faciliteiten om nieuwe integraties te ontwikkelen zijn dus aanwezig. 

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Visual Studio;

  • GITea Repository;

  • GitHub;

  • Azure DevOps CI/CD;

  • Infrastructure as Code (IaC);

  • Microsoft Bicep;

  • Terraform;

  • Logic Apps;

  • Service Bus;

  • API Management;

  • Interface monitoring;

  • Message queue (MQ).

Verantwoordelijkheden
De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Samenwerken met verschillende teams, met name het ERP-CORE team dat verantwoordelijk is voor de implementatie van het nieuwe ERP CORE pakket van AFAS, met als belangrijkste functionele domeinen Finance, Inkoop en HR, om de integratiebehoeften te begrijpen en te implementeren;

  • Vertalen van functionele integratie ontwerpen naar technische integratie ontwerpen;

  • Ontwikkelen van integraties op basis van AIS;

  • Uitvoeren van unit testen;

  • Opstellen van integratietest scenario’s;

  • Uitvoeren van FAT testen en integratietesten;

  • Mogelijk inwerken van een toekomstige AIS ontwikkelaar, dus lead ervaring is een pré.

Vereisten / knock-outcriteria
1. De inschrijver sluit een driepartijen detacheringsovereenkomst af, waarbij de inschrijver als werkgever van de inhuurkracht, de inhuurkracht als betrokkene en het Kadaster als inlener ondertekent. Let wel, de inschrijver en de inhuurkracht dienen hiervoor een (civielrechtelijke) arbeidsovereenkomst te hebben gesloten. Indien de inschrijver niet aan deze eis voldoet, wordt de inschrijving ter zijde gelegd;
2. Een maximum uurtarief van € 130,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee Flextender en overige kosten;
3. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 pagina’s A4;
4. De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift;
5. Afgeronde (bachelor) hbo-opleiding op hoger;
6. Minimaal 3 jaar ervaring met Azure technieken als API Management, Logic Apps, Servicebus en Event hub, en het ontwerpen van cloudoplossingen;
7. Minimaal 2 jaar ervaring met realisatie integraties van en naar standaard ERP pakketten;
8. Aantoonbare ervaring met succesvol samenwerken in multidisciplinaire (agile) teams en omgevingen, met een politiek/bestuurlijk karakter;
9. Minimaal 1 jaar ervaring met een overheidsorganisatie en met werken in een breed stakeholderveld met waarbij rekening moet worden gehouden met uiteenlopende belangen;
10. Door de kandidaat zélf geschreven CV;
11. De kandidaat wordt minimaal 2 x per week op kantoor verwacht, locatie Apeldoorn.

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:
12. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met realisatie van integraties van en naar standaard ERP pakketten. Onze voorkeur gaat uit naar ervaring met AFAS (40 punten);
13. Aantoonbare werkervaring met FinOps (20 punten);
14. Je toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze de door jou geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden (maximaal 40 punten);
Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (40 punten).
a. De expertise en competenties aansluiten onvoldoende aan bij de wensen van het Kadaste (0 punten);
b. De expertise en competenties aansluiten voldoende aan bij de wensen van het Kadaster (20 punten);
c. De expertise en competenties aansluiten ruim voldoende aan bij de wensen van het Kadaster (30 punten);
d. De expertise en competenties aansluiten goed aan bij de wensen van het Kadaster (40 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Helicopterview;

  • Adviesvaardigheid;

  • Overtuigingskracht;

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk;

  • Kwaliteitsgericht;

  • Klantgericht;

  • Proactief en initiatiefrijk.

Het maximale tarief
€ 130,00
Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij

De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 7 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands. De antwoorden op de gunningscriteria dienen ook binnen dit aantal pagina’s te worden beantwoord.

Overige informatie

Conceptovereenkomsten

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat Flextender een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Flextender als bemiddelaar
Voor deze opdracht treedt Flextender op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van Flextender voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met Flextender aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van Flextender worden vastgelegd.
Het Kadaster zal voor deze opdracht een twee- óf driepartijen overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer.

Flextender zal voor deze opdracht een tweepartijen-overeenkomst aangaan met de opdrachtnemer, te weten: Bemiddelingsovereenkomst Flextender.

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur