thumbnail
thumbnail

UX Service Designer

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 90,00
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 apr 2023

Einddatum:

31 mrt 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 jan 2023

Omschrijving van de opdracht
De Dienst Informatie Management van de politie zorgt ervoor dat decollega’s op straat én op kantoor, op de juiste manier worden ondersteund met maatwerkinformatievoorzieningen.

De Politie is een informatie-intensieve organisatie die op het juiste moment en op een veilige manier over correcte gegevensvan de juiste kwaliteit moet kunnen beschikken. Binnen het Politie Diensten Centrum en de Dienst IM is de sector Gegevensgebruik en –beheer (GGB) voor deze taak verantwoordelijk.

De sector GGB bestaat uit vier teams. De teams ‘Privacy’, ‘Gegevensmanagement’, IV Architectuur en User Experience (UX). De sector GGB heeft een richtinggevende en bewakende rol op het gebied van architectuur, kwaliteit van gegevens, user experience en gegevensuitwisseling naar ketenpartners. Tevens zien we toe op de naleving van wet- en regelgeving op degenoemde gebieden; we hebben daarbij een regie-, beheer-, kennis- en controlefunctie.

Het werk
Als UX Designer werk je mee aan het conceptuele en functionele ontwerp van verschillende producten. Je draagt bij aan de ontwikkeling van gebruiksvriendelijke en fluïde systemen voor operationele collega’s en burgers. Je zal aan de slag gaan binnen het Programma Vernieuwend Registreren (PVR). Het Programma Vernieuwend Registreren vervangt, verbetert en vernieuwt de registratieve operationele politiesystemen. Dit zijn systemen die dienders gebruiken bij handhaving en opsporing.

We zoeken een UX Designer met passie voor user centered design, service- en interactie design. Iemand die inzichten en ideeën uit research, concepting en ideation kan uitwerken in oplossingsrichtingen in een prototype. Je hebt kennis van design-technieken, responsive design en prototyping tools en een echte team-player.

Doelstelling
Het uiteindelijke doel van de software is om bij enerrzijds de gebruikers zo efficënt en foutloos te faciliteren bij het uitvoeren van politie activiteiten. Om dit te verwezenlijken, beschouwt de politie haar software als een betrouwbare, deskundige, hulpvaardige en doelgrerichte collega van de eindgebruiker.

Verantwoordelijkheden
Als UX Service Designer ben je verantwoordelijk voor het:

  • Leveren van een actieve bijdrage bij het organiseren van workshops met gebruikers en stakeholders;

  • Ontwerpen van concepten en werkt deze uit in user journeys en user flow diagrams;

  • Toepassen van usability-, accessibility standaarden op UX-concepten;

  • Afstemmen met de andere rollen in je team;

  • Presenteren van je bevindingen aan je team en aan stakeholders.

Opleiding

  • Minimaal een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op HBO niveau.

  • Bij voorkeur in de richting van bijv. Communication and Multimedia Design en/of Digital design.

Professionele kennis en werkervaring

  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met complexe UX-vraagstukken waarbij verschillende gebruikers en systemen zijn betrokken.

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van user centered design, service- en interaction design en je deelt deze expertise graag met collega's.

  • Je hebt minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in een Agile/Scrum werkomgeving.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met prototyping/design tools zoals Sketch en AxureRP etc.

  • Je hebt aantoonbare werkervaring op het gebied van Inclusive Design. We zoeken een collega die toegankelijkheid en inclusiviteit belangrijk vindt.

  • Aantoonbare werkervaring binnen (semi-) overheid, bij voorkeur politie. Daarnaast heb je als Service Designer:

  • Ervaring met het samenstellen en inzetten van:

    • User journies

    • User flow Diagrams

    • Personas

    • Use Case Scenarios

    • Debriefs

  • Verder heb je ervaring en kennis op het gebied van:

    • SWOT analyses

    • Waarde proposities

    • Product analyse en visie

Competenties

  • Coachen

  • Initiatief

  • Klantgerichtheid

  • Leervermogen

  • Overtuigingskracht

  • Probleemanalyse

  • Samenwerken

  • Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de UX Service Designer die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.