Projectmanager LMS 10 fte

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
115 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2027

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdracht omschrijving
Een verandering met een IT-component realiseren heeft nogal wat voeten in de aarde. Zeker als je zoals bij ons direct met de meldkamers te maken krijgt. Het kan ook gaan om een intern verandertraject met meerdere deelprojecten, zoals werken aan de technologische basis van de toekomst die veilig, betrouwbaar en wendbaar is, of de vernieuwing van het bedrijfsvoeringslandschap. 

Je zult veel koffie (mag ook thee zijn) moeten drinken met opdrachtgever(s), meldkamer gebruikers, beheerders en nog heel veel meer mensen om de ’neuzen dezelfde kant ‘op te krijgen. Hierbij wordt van jou verwacht dat je het voortouw neemt, knopen doorhakt, bijeenkomsten organiseert maar ook zware gesprekken voert. Dit alles in een omgeving waarin jij niet de enige bent met een veranderopdracht en waar planmatig wordt gewerkt zodat het belastinggeld verantwoord wordt uitgegeven. Je bent gepokt en gemazeld door ervaring en met een drive om projecten te realiseren, bij voorkeur met ervaring bij de overheid. 

Vanuit het portfolio voor het komend jaar zullen naast een groot aantal lopende programma's en projecten, ook weer nieuwe trajecten gestart gaan worden. De vraag naar project professionals is daarmee groter dan de beschikbare interne capaciteit en dat leidt ertoe dat het nodig is om extra capaciteit extern in te huren om een bijdrage te leveren aan het succesvol afronden van programma’s en projecten.

Doelstelling
Je houdt je onder andere bezig met:

  • de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en een goed eindresultaat;

  • signaleren en mitigeren van risico’s en issues, zodat de kwaliteit gewaarborgd blijft;

  • een goede teamspirit;

  • het coachen van medewerkers binnen je project in hun vakinhoudelijke expertise;

  • het bijdragen aan verdere professionalisering.

Verantwoordelijkheden
Om de doelstelling te behalen heb je als projectmanager de volgende taken/verantwoordelijkheden:

  • Eindverantwoordelijk voor het opstellen en uitvoeren van een projectplan (PID).

  • Eindverantwoordelijk voor de oplevering en borging van integrale IV ontwikkel- en implementatieprojecten, technische ICT projecten en/of verandertrajecten.

  • Overleg binnen de context van het project met de gebruikersorganisatie, ketenpartners en externe partijen om de (implementatie)activiteiten op elkaar af te stemmen.

  • Zorgdragen voor de tijdige oplevering van de projectmanagement producten vanaf start tot einde project.

  • Zorgdragen voor de planning, voortgang, kwaliteit, kostenbewaking en op te leveren eindresultaat voor de eigen projecten.

  • Inspireren van het projectteam om de noodzakelijke resultaten neer te zetten.

  • Een volwaardige gesprekspartner voor de leiding en ook voor de medewerkers, wat blijkt uit vakbekwaamheid. Schakelt moeiteloos op verschillende niveaus, maatschappelijk georiënteerd, is klantgericht en beschikt over goede netwerkvaardigheden. Is zich bewust van de positie binnen de organisatie: hieruit blijkt de sterke politieke en organisatiesensitiviteit.

  • Verantwoordelijk voor de realisatie van een complexe en sterk organisatorische projecten op het gebied van informatievoorziening, waarbij daarnaast zorg wordt gedragen voor de implementatie van de oplossingen.

Contacten

  • Stakeholders PDC Huisvesting

  • Teams binnen Dienst-IV

  • Voorzieningen binnen LMS

  • Leveranciers van AV, IV, C2000, GMS.

  • Stakeholder Politie, Ambulance, Brandweer en Veiligheidsregio’s

  • Meldkamer coördinatie punt

  • Lokale ondersteuning Politie

  • Functioneel beheerteams Politie, Ambulance en Brandweer

  • Gebruikers Politie, Ambulance en Brandweer

CV-eisen
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Het CV is in het Nederlands opgesteld op basis van ons CV template en in PDF-formaat i.p.v. Word. 

Eisen

  1. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op Mbo-niveau 4.

  2. De kandidaat is bereid en aantoonbaar in staat om een IPMA-D-certificaat binnen 2 jaar te behalen op basis van een bestaand portfolio van geschikte programma’s/projecten.

  3. Maximaal: € 115,- Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

  4. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een soortgelijke rol.

  5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met de projectmanagementmethode Prince2 en/of agile methodes (Agile, Scrum).

  6. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring als allround projectleider met projecten in een complex IT-landschap.

  7. De kandidaat heeft een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Competenties

  • Klantgerichtheid: Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

  • Netwerkvaardigheid: Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.

  • Maatschappelijke oriëntatie: Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie.

  • Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen desorganisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.

  • Overtuigingskracht: Toont gedrag dat erop is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.

  • Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

  • Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel.

  • Vakmanschap: Beschikt over en past inhoudelijke kennis en vaardigheden op een adequate wijze in zijn vak toe.

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit: Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiek bestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie. 

Wensen

  1. De kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Meldkamerdomein.
    30%

  2. De kandidaat heeft 3 jaar aantoonbare werkervaring in het vertalen van businessbehoeften naar een plan.
    15%

  3. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met ITIL.
    15%

  4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het schrijven van teksten die helder, toegankelijk en makkelijk te begrijpen zijn voor besluitvormers.
    10%

  5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen een Agile omgeving (SAFe, LeSS, etc.).
    10%

  6. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar, de volledige 5 jaar, werkervaring op Hbo werk-denk niveau uitgevoerd.
    10%

  7. De kandidaat is in het bezit van een IPMA-D-certificaat 
    10%

  8. De Offerte met de laagste prijs ontvangt de maximale score voor het prijsonderdeel en de Offertes met een hogere prijs ontvangen een score die daarmee in verhouding staat volgens onderstaande formule.
    prijs score = ( 1 - ( ( uw prijs - laagste prijs ) / laagste prijs ) ) * 100, maar nooit lager dan 0
    20%

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-06-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-05-2027 voor 36 uur per week. Het contract kan niet door de Opdrachtgever worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Aanvullende informatie

  • Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek met Omgevingsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

  • Een voorwaarde voor definitieve gunning is dat de Externe het positieve screeningsadvies of de Verklaring van Geen Bezwaar overlegt na afronding van screening. De screening neemt maximaal 8 weken tijd in beslag. U dient hier rekening mee te houden. 

    In artikel 10 van de Voorwaarden Offerteprocedure zijn de voorwaarden van de screening van de Externe van de Leverancier die in aanmerking komt voor de gunning van de Inleenopdracht opgenomen. Het screeningsproces kan leiden tot opschuiven van de startdatum van de opdracht. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

    In geval van een eventueel bezwaar tegen een negatief screeningsresultaat dan wel de weigering van een VOG zal dit de voortgang van de offerteprocedure niet opschorten. De Politie wacht de beslissing op bezwaar niet af. Een negatief screeningsresultaat of een weigering van een VOG zal leiden tot het intrekken van het voornemen tot gunning aan de Leverancier die dit betreft.

Let op!: Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur