Begindatum:
1 jan 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
24 uurPublicatiedatum:
29 okt 2024Type inzet
Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als zzp'ers die zichzelf offreren.
Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge).
Voor deze opdracht is een BO+ screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Opdracht omschrijving
De Politieacademie heeft de opdracht gekregen vanuit het ministerie van veiligheid en justitie om een nieuwe opleiding te ontwikkelen genaamd de PolitieBoa. De directie van de Politieacademie heeft zich gecommitteerd aan dit verzoek waarbij in week 33 2025 het opleidingsprogramma volledig gereed dient te zijn en de wens is te starten met de eerste opleidingen volgend jaar. Deze opleiding is niet benoemd in onze huidige scope en wordt ontwikkeld boven het huidig kader. Om die reden is extra (tijdelijke) inhoudelijke capaciteit benodigd om deze opdracht te kunnen uitvoeren. Om die reden zijn we op zoek naar een:
Projectleider Politie BOA
De taakstelling van de projectleider betreft:
Impactanalyse maken op het gebied van financiën, control, capaciteit, HR en huisvesting voor het meerjarig verzorgen van een Politie BOA opleiding voor tenminste 2000 studenten.
Het vertalen van de impactanalyse naar scenario’s waarbij de koppeling gemaakt wordt tussen onderwijs en bedrijfsvoering.
Het onderzoeken en nader uitwerken van de scenario’s in samenwerken met onderwijsontwikkeling.
Het schrijven van een business case.
Het schrijven van een implementatie plan.
De doorlooptijd van deze opdracht start vanaf heden tot verwacht einde van juli 2025.
Aan deze projectleider is tevens een intern projectleider gekoppeld welke het interne bedrijfsproces voor zijn rekening neemt. De gevraagde projectleider geeft geen hiërarchisch leiding aan personeel maar is wel project verantwoordelijk voor de aan hem toegewezen onderdelen.
Doelstelling
Impactanalyse maken op het gebied van financiën, control, capaciteit, HR en huisvesting voor het meerjarig verzorgen van een Politie BOA opleiding voor tenminste 2000 studenten.
Het vertalen van de impactanalyse naar scenario’s waarbij de koppeling gemaakt wordt tussen onderwijs en bedrijfsvoering.
Het onderzoeken en nader uitwerken van de scenario’s in samenwerken met onderwijsontwikkeling.
Het schrijven van een business case.
Het schrijven van een Implementatie plan.
Verantwoordelijkheden
Aan deze projectleider is tevens een intern projectleider gekoppeld welke het interne bedrijfsproces voor zijn rekening neemt. De gevraagde projectleider geeft geen hiërarchisch leiding aan personeel maar is wel project verantwoordelijk voor de aan hem toegewezen onderdelen.
Contacten
Voornamelijk intern, netwerkend met stakeholders binnen de organisatie.
Opleiding
De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO-niveau in de richting van Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen.
Professionele kennis en werkervaring
EISEN:
De kandidaat heeft tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het volwassenenonderwijs.
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met impactanalyse, business case en implementatieplan.
De kandidaat heeft meerdere lesprogramma’s gerealiseerd binnen het bedrijfsleven of binnen de overheid.
Wens:
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met didactisch werken waarbij het overdragen van deze kennis aan betrokkenen op operationeel en tactisch niveau heeft plaatsgevonden.
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met onderwijs aan operationele diensten, binnen een veiligheidsdomein.
De kandidaat heeft als onderwijskundige aantoonbare werkervaring binnen het volwassenonderwijs.
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie, met in het bijzonder de politie academie.
De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met PO21.
Competenties
Besluitvaardigheid
Flexibel gedrag
Initiatief
Maatschappelijke oriëntatie
Organisatiesensitiviteit
Organisatievermogen
Probleemanalyse
Resultaatgerichtheid
Systeemdenken
Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-01-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2025 voor 24 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
Maximaal: € 115,00 - Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Sjabloon : CV template 1.9.doc
Eis 2. De kandidaat heeft een erkend, volwaardig en volledig afgerond diploma op WO-niveau in de richting van Onderwijskunde of Onderwijswetenschappen. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 3. De kandidaat heeft tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring ervaring als projectleider binnen het volwassenenonderwijs. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met impactanalyse, business case en implementatieplan. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 5. De kandidaat heeft meerdere lesprogramma’s gerealiseerd binnen het bedrijfsleven of binnen de overheid. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: Besluitvaardigheid: Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar. Flexibel gedrag: Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden. Initiatief: Signaleert kansen. Handelt ernaar en durft daarbij risico’s te nemen om uiteindelijk een bepaald herkenbaar voordeel voor de organisatie te behalen. Begint liever uit zichzelf dan passief af te wachten. Maatschappelijke oriëntatie: Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie. Organisatiesensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Organisatievermogen: Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij. Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten. Systeemdenken: Herkent zowel het groter verband als de interne samenhang binnen vraagstukken en is zich bewust van de eigen positie en invloed in dat grotere geheel. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
Wensen
Wens 1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met didactisch werken waarbij het overdragen van deze kennis aan betrokkenen op operationeel en tactisch niveau heeft plaatsgevonden. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (45%)
Wens 2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met onderwijs aan operationele diensten, binnen een veiligheidsdomein. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (20%)
Wens 3. De kandidaat heeft als onderwijskundige aantoonbare werkervaring binnen het volwassenonderwijs. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft als onderwijskundige geen aantoonbare werkervaring binnen het volwassenonderwijs. 5/5= De kandidaat heeft als onderwijskundige aantoonbare werkervaring binnen het volwassenonderwijs. (15%)
Wens 4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie, met in het bijzonder de politie academie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie. 3/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politieorganisatie. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de politie academie. (10%)
Wens 5. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met PO21. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring met PO21. 5/5= De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met PO21. (10%)