Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker Privacydesk

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
65 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

8 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
Dit betreft een tijdelijke opdracht op het gebied van wetgeving rondom convenanten (WPG/AVG/Woo). De medewerker privacydesk die wij zoeken richt zich specifiek op de borging van de werkwijze rondom convenanten in de eenheid Oost-Brabant.

Dat betekent concreet dat je het volgende gaat doen:

  •  Het vertalen van het landelijk convenantenproces naar de eenheid OB.

  • Eenheid brede inventarisatie van de convenanten (is reeds in gang gezet).

  • Kwaliteitsmonitoring op bestaande en nieuwe convenanten.

  • Het actualiseren convenantenportaal. Het ondersteunen van de privacyfunctionarissen in de implementatie naar WPG contactpersonen in de eenheid.

  • Het adviseren omtrent de borging van de beheerstaken van de privacy desk omtrent convenanten

  • Het adviseren omtrent de monitoring van de wijze waarop de procedure rondom totstandkoming convenanten wordt nageleefd.

  • Het opstarten van de implementatie van de adviezen.

Doelstelling
Het doel van de kandidaat is inventariseren, actualiseren en borgen van de processen omtrent convenanten.

Verantwoordelijkheden
De kandidaat is verantwoordelijk voor het in afstemming met Hoofd Bestuurondersteuning realiseren van bovengenoemde doelstellingen en resultaten.

Contacten
De kandidaat gaat te maken krijgen met de volgende stakeholders:

  • Het hoofd bestuursondersteuning.

  • Medewerkers van de Privacydesk.

  • Privacy functionarissen.

  • De adviseur privacy.

  • WPG contactpersonen.

  • Materiedeskundigen.

  • Landelijk Woo programmadirecteur en projectleider.

Eisen

  1. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op HBO niveau.

  2. Professionele kennis en werkervaring

  3. De kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie op privacy onderwerpen waaronder convenanten.

  4. Maximaal: € 65,- Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Wensen

  1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het zelfstandig oppakken van privacy vraagstukken.

  2. De kandidaat heeft minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie met privacy of convenanten binnen privacy. 

  3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het adviseren en borgen van werkprocessen binnen privacy. 

  4. De kandidaat heeft minimaal een erkend, volledig, volwaardig en afgerond diploma op HBO niveau op het gebied van juridisch of privacy of rechten. 

Competenties

  • Probleemanalyse:
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

    Accutaresse:
    Werkt nauwkeurig en zorgvuldig, heeft oog voor detail en maakt weinig fouten.

    Stressbestendig:
    Blijft effectief presteren onder hoge werk- en tijdsdruk, bij tegenspel en druk door anderen en in onzekere omstandigheden.

    Klantgerichtheid:
    Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

    Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
    Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-06-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2025 voor 36 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Let op!: Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur