Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

IV Expert - 2 FT

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

19 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving van de opdracht
De Dienst Informatievoorziening van de politie voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en service level management en gegevensgebruik en –beheer. Ook wordt vanuit deze dienst de kwaliteit en integriteit van vastgelegde gegevens bewaakt. Er wordt gewerkt volgens het Scaling Agile Model Politie ter ondersteuning van het snel en wendbaar realiseren van de gewenste informatievoorziening. Landelijk werken ruim 3000 collega's bij de Dienst Informatievoorziening. Vanuit de sector Advies wordt er gedeconcentreerd gewerkt voor de business. De politie en het politiewerk is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling.

Voor het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) zijn wij op zoek naar een IV Expert. Als IV-expert draag je bij aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en Opsporings)processen van de politie. Hierbij breng je balans aan tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies. Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen. Je adviseert en regisseert bij de intake, vormgeving en uitvoering van (implementatie)projecten die meerdere, met elkaar samenhangende, portefeuilles raken. Ook draag je in het Product Management Support Team (PMST) bij aan het agile voortbrengingsproces van de Politie IV. Je draagt zorg voor een goede vraagarticulatie aan de hand van IV-verzoeken vanuit de business en verricht de benodigde (informatie- en proces-) analyses en vooronderzoeken. Hierbij houd je rekening met de IV-strategie en de ontwikkelingen binnen het IV-landschap en stuur je actief aan op synergie-effecten tussen dat wat goed is voor het politiewerk en dat wat noodzakelijk is om de informatievoorziening van de politie te verstevigen.

Namens de IV-keten ben jij sparringpartner voor IV-gerelateerde vraagstukken en lever je gevraagd en ongevraagd advies. Je bouwt en onderhoudt in- en externe netwerken van specialisten en werkt mee met de belangrijkste stakeholders aan het ontwikkelen van een visie en strategie op de onderwerpen uit de IV-keten. 

Doelstelling
O.a. het bijdragen aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en
Opsporings)processen van de politie en het aanbrengen van balans tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies (zie hierboven).

Verantwoordelijkheden
Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen.

Contacten
Voornamelijk interne contacten.

Competenties

  • Maatschappelijke-oriëntatie - Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie.

  • Organisatiesensitiviteit - Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen.

  • Overtuigingskracht - Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën.

  • Klantgerichtheid - Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

  • Netwerkvaardigheid - Ontwikkelt en onderhoudt relaties, allianties en coalities buiten de eigen organisatie en benut deze voor het verkrijgen van informatie, steun en medewerking.

  • Flexibel gedrag - Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.

  • Samenwerken - Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-06-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-05-2026 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4.

  2. . De door Inschrijver aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer en geen ZZP’er / ondernemer.

  3. De kandidaat heeft een en afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal HBO niveau. Losse trainingen/certificaten worden niet als gelijkwaardig gezien.

  4. De kandidaat heeft een goede beheersing van de Engelse taal, in woord en geschrift.

  5. De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur informatiemanagement of gelijkwaardig, binnen een grote (500+) organisatie.

  6. De kandidaat heeft in de afgelopen 4 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met een (Scaled) Agile manier van werken.

  7. Maximaal uurtarief is: € 100,00 Inclusief alle kosten, exclusief BTW.

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met grote IV-vernieuwingsoperaties, binnen een complex stakeholderveld.
    20 %

  2. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkeling en advisering, bij voorkeur binnen het IV domein en met informatie-analyse.
    20 %

  3. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met procesanalyse en procesontwerp.
    10 %

  4. De kandidaat heeft een en afgeronde, erkende en volwaardige diploma op minimaal HBO niveau, in de richting van Bedrijfskundige Informatica, Bedrijfskunde, Bestuurskunde of vergelijkbaar;
    10 %

  5. De kandidaat heeft in de afgelopen 3 jaar aantoonbare werkervaring met informatie-architectuur. \
    10 %

  6. De kandidaat is aantoonbaar in bezit van het business / requirements analist certificaat
    10 %

  7. De kandidaat heeft minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met requirements / business analyse.
    10 %

  8. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring in het handhavingsdomein van de Politie en heeft aantoonbare werkervaring met Agile Politiemodel en SAFE.
    10 %

Aanvullende informatie
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek met Omgevingsonderzoek (BO+) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Let op!: Kijkende naar de inhoud van deze aanvraag en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP'er uitgevoerd te worden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.