Logo van Inhuurdesk Inkada
Logo van Inhuurdesk Inkada

Veiligheidsregio Drenthe - Projectleider/ beleidsadviseur Facilitair en huisvesting (2 kandidaten) 24 tot 32 uur per week.

Inhuurdesk Inkada

Wierdensestraat 33, 7607 GE Almelo, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief 100Opdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De projectleider zorgt voor de voorbereiding, afstemming en uitvoering van diverse projecten binnen het facilitaire domein. De functie combineert beleidsmatige advisering met hands-on projectleiding. De projectleider opereert organisatie breed, werkt samen met inhoudelijk deskundigen en is in staat om zowel beleidsstukken op te leveren als operationele verbeteringen in processen en werkwijzen te realiseren.

Er is een mogelijkheid/voorkeur dat er 2 personen worden geworven voor deze opdrachten. In dat geval worden de opdrachten 1+3 gecombineerd voor 20 uur per week en 2+4 voor 16 uur per week.

Projecten
1. Actualiseren Programma van Eisen (PvE) brandweerposten
Rol: Beleidsadviseur & trekkende projectleider
Werkzaamheden:
  • Organiseren van consultatierondes binnen de organisatie
  • Ophalen van landelijke kaders/normen
  • Co-creatie van een nieuw PvE met twee inhoudelijk verantwoordelijken
  • Schrijven en presenteren van een gedragen voorstel
2. Procesontwikkeling JGZ-locaties (logistiek, ARBO/veiligheid, onderhoud & servicestructuur)
Rol: Operationeel projectleider / procesontwikkelaar
Werkzaamheden:
  • In kaart brengen logistieke bevoorrading en optimaliseren proces
  • Borgen van ARBO en veiligheidseisen in werkprocessen
  • Ontwikkelen van een onderhouds- en serviceplan voor locaties
  • Vastleggen afspraken met hoofdhuurders
  • Creëren van een duidelijke servicestructuur voor teams op locatie
3. Vernieuwing kantoorconcept Veiligheidsregio + vitaliserings- en inrichtingsplannen
Rol: Projectleider huisvesting / conceptontwikkeling
Werkzaamheden:
  • Bundelen en structureren van reeds beschikbare informatie
  • Uitwerken en laten vaststellen van een nieuw kantoorconcept
  • Opstellen vitaliseringsplan voor twee bestaande locaties
  • Maken van een inrichtingsplan voor nieuwbouwlocatie
4. Verhuizing (mogelijk project)
Rol: Projectleider verhuizing
Werkzaamheden:
  • Voorbereiding, planning, communicatie en coördinatie verhuizing
  • Afstemming met leveranciers, ICT, gebouwbeheer en gebruikers
  • Nazorg en borging
Kernverantwoordelijkheden
  • Leiden van beleidsmatige en operationele projecten binnen service en beheer voor zowel VRD als GGD Drenthe
  • Ophalen van informatie op organisatieniveau, vanuit landelijke gremia en relevante (branche)netwerken.
  • Opstellen en actualiseren van programma's van eisen, procesbeschrijvingen, serviceafspraken en uitvoeringsplannen.
  • Organiseren en begeleiden van werksessies met interne stakeholders.
  • Bewaken van planning, kwaliteit, voortgang en besluitvorming.
  • Signaleren van knelpunten en adviseren over verbeteringen en prioritering.
  • Afstemming met teamleden service en beheer en locatiegebruikers.

Eisen

  • Uw kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO- opleiding facility management of vergelijkbaar.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het facilitaire werkveld.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider.

Wensen en competenties

Wensen
  • Meer dan 5 jaar werkervaring in het facilitaire werkveld.
  • Meer dan 3 jaar werkervaring als projectleider.
  • Minimaal 2 jaar werkervaring binnen een overheidsorganisatie.
  • Aantoonbare adviesvaardigheden.

Competenties
  • Proactief & voortstuwend: Pakt eigenaarschap, houdt tempo, duwt projecten vooruit.
  • Communicatief sterk & verbindend: Kan schakelen tussen beleidsmakers, uitvoerders en bestuurders.
  • Analytisch & conceptueel denker: Overziet complexe vraagstukken en maakt ze concreet.
  • Organisatorisch sterk & gestructureerd: Kan meerdere projecten tegelijk managen en bewaakt planning/kwaliteit.
  • Pragmatisch & resultaatgericht: Combineert visie met praktische uitvoerbaarheid.

Organisatie en team

De Veiligheidsregio Drenthe (VRD) is een gemeenschappelijke regeling voor de Drentse samenleving en van de Drentse gemeenten. VRD doet werk vóór de samenleving en zijn een stevige netwerkpartner in het veiligheidsdomein. De VRD is dé organisatie die zich inzet voor een zo veilig mogelijke leefomgeving. Dat doen ze vóór de Drentse samenleving en vooral ook mét de Drentse samenleving.

Gespreksinformatie

De vier kandidaten die na het beoordelen van de gunningsmethodiek de meeste punten hebben behaald, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De punten vanuit de beoordeling van onderdelen 3.1 en 3.2 komen op dat moment te vervallen en hebben geen verdere invloed op de beoordeling van de selectiegesprekken.

De selectiegesprekken zullen op locatie plaatsvinden op 15 en 17 december 2025.
Adres: Mien Ruysweg in Assen.

Indien uw kandidaat verhinderd is op het moment waarop het selectiegesprek plaatsvindt, dan dient u Inhuurdesk Inkada daar zo spoedig mogelijk over te informeren. Inhuurdesk Inkada en de Opdrachtgever zullen zich inspannen om een ander geschikt moment te zoeken voor het selectiegesprek. Dit betreft echter geen garantie en er kan in dit geval ook besloten worden dat de kandidaat niet voor verdere gunning in aanmerking komt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: Maximaal 6 maanden flexibele verlenging.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr