Projectleider Sociaal Programma Energiebesparing

Overtoom 1, 3401 BK IJsselstein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100 12 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2025

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

10 dec 2024

Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 7 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Opdracht
De gemeente IJsselstein werk aan het terugdringen van energiearmoede. Dit doen we aan de hand van het sociaal programma energiebesparing. Samen met vrijwilligers werken we aan gedragsverandering bij inwoners. Daarnaast adviseren en helpen we inwoners bij het treffen van kleine en grote energiebesparende maatregelen. Om zoveel mogelijk inwoners van de gemeenten te helpen zoekt we een projectleider voor twee belangrijke deelprojecten.

  1. Implementatie van het administratie systeem Econobis dat wordt benut voor het programma

  2. Opzetten en uitvoering van de witgoedregeling

Implementatie econobis
De implementatie van Econobis omvat het inrichten van het interne (back-office) proces voor de inzet van vrijwillige energiecoaches en klussers en in het bijzonder de implementatie van het daarvoor te gebruiken administratiesysteem Econobis. De Projectleider is het aanspreekpunt intern en extern richting de ontwikkelaar voor de ingebruikname en instandhouding van het proces en het systeem voor het registreren, administreren en monitoren van de activiteiten in het kader van de Aanpak energiearmoede.

Opzetten en uitvoering van de witgoedregeling
Dit omvat het opzetten en uitvoeren van een witgoedregeling om huishoudens in de doelgroep energiearmoede te ondersteunen met het vervangen van bestaande witgoed door een energiezuinig apparaat. Hierbij dient de projectleider nauw samen te werken met diverse interne afdelingen, vrijwilligers en externe organisaties.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een sociale instelling (ligt dit duidelijk toe in het cv);
2. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Een maximum uurtarief van €100 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer;
4. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
5. Aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke context met de aanpak van energiearmoede en het samenwerken met energie vrijwilligers.

 Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen een sociale instelling (ligt dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);
7. De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (25 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de sociale kaart van de regio Utrecht (ligt dit duidelijk toe) (25 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het vergroten van het bereik gericht op de doelgroepen doormiddel van online en offline communicatie (20 punten).

Competenties
- Omgevings- en sociaal sensitief;
- Samenwerken;
- Organiserend vermogen;
- Motivatie kracht;
- Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 13 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

- Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
- Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
- Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.