Beleidsadviseur Financien

Overtoom 1, 3401 BK IJsselstein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€105 16 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2024

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

1 aug 2024

Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 8 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.

Opdracht
Als gemeente hebben we een financieel lastige periode voor de boeg. Zowel het financieel ravijn als de herijking van het gemeentefonds raken onze gemeente hard. Om onze maatschappelijke werkzaamheden maximaal te kunnen uitvoeren is het daarom extra belangrijk om alle mogelijke inkomstenbronnen in kaart te hebben. We denken dat we de meeste inkomstenmogelijkheden al benutten, maar zien dit graag bevestigd. Hoofdzakelijk zijn we echter op zoek welke aanvullende inkomstenbronnen we kunnen inzetten.

Verwachte uitkomsten (eisen):

  1. Inzicht in alle significante (€ 50.000+/jaar) wettelijk mogelijke aanvullende inkomstenbronnen. Dit wil zeggen inkomsten die we nu nog niet hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan precario;

  2. Een onderbouwde inschatting van de potentiële baten, bijbehorende kosten (incl. extra fte) en reëel mogelijk invoeringspad per in punt 1 benoemde inkomstenbronnen;

  3. Een duidelijke inhoudelijke toelichting op punt 1 en 2, inclusief kanttekeningen en risico’s;

  4. Twee wekelijkse afstemming met opdrachtgever tussen de opsteller van het rapport;

  5. Rapport uiterlijk 31 oktober 2024 opgeleverd.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Financieel domein van een gemeentelijke organisatie.
2. Aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur (Financiën) binnen een gemeente;
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop. 
4. Beschikbaar per uiterlijk 19 augustus 2024 voor 16 uur per week;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur Financiën binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Financiën of bestuurskunde (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het in kaart brengen van (potentiële) inkomsten bronnen binnen een gemeente (35 punten);
8. Een maximaal uurtarief van € 105,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon en werkverkeer (20 punten).

Competenties

  • Communicatief, goede schijfvaardigheid (B1 niveau), zelfstandig en creativiteit. Doorpakken!

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10- 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di  – Do.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 augustus 2024, tot 13 tot 15 uur (via Teams). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.