Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2024Uren per week:
16Publicatiedatum:
1 aug 2024Organisatie onderdeel
De gemeente IJsselstein is een stad in het zuidwesten van de provincie Utrecht. De stad telt ruim 33.000 inwoners en heeft een gezellig historisch hart waar de inwoners trots op zijn. De ambtelijke organisatie van de gemeente (GIJS) bestaat uit ruim 250 medewerkers verdeeld over 8 teams. GIJS werkt aan een bloeiend en toekomstbestendig IJsselstein, waar iedereen prettig kan wonen, werken en samenleven. GIJS staat voor betrouwbare dienstverlening, een benaderbare organisatie en heldere communicatie. De ambtenaren werken vanuit drie kernwaarden: vakmanschap, pragmatisch en samenspel. Samen met en voor ‘ons stadje’.
Opdracht
Als gemeente hebben we een financieel lastige periode voor de boeg. Zowel het financieel ravijn als de herijking van het gemeentefonds raken onze gemeente hard. Om onze maatschappelijke werkzaamheden maximaal te kunnen uitvoeren is het daarom extra belangrijk om alle mogelijke inkomstenbronnen in kaart te hebben. We denken dat we de meeste inkomstenmogelijkheden al benutten, maar zien dit graag bevestigd. Hoofdzakelijk zijn we echter op zoek welke aanvullende inkomstenbronnen we kunnen inzetten.
Verwachte uitkomsten (eisen):
Inzicht in alle significante (€ 50.000+/jaar) wettelijk mogelijke aanvullende inkomstenbronnen. Dit wil zeggen inkomsten die we nu nog niet hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan precario;
Een onderbouwde inschatting van de potentiële baten, bijbehorende kosten (incl. extra fte) en reëel mogelijk invoeringspad per in punt 1 benoemde inkomstenbronnen;
Een duidelijke inhoudelijke toelichting op punt 1 en 2, inclusief kanttekeningen en risico’s;
Twee wekelijkse afstemming met opdrachtgever tussen de opsteller van het rapport;
Rapport uiterlijk 31 oktober 2024 opgeleverd.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Financieel domein van een gemeentelijke organisatie.
2. Aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur (Financiën) binnen een gemeente;
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop.
4. Beschikbaar per uiterlijk 19 augustus 2024 voor 16 uur per week;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur Financiën binnen een gemeente (30 punten);
6. Minimaal afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Financiën of bestuurskunde (15 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het in kaart brengen van (potentiële) inkomsten bronnen binnen een gemeente (35 punten);
8. Een maximaal uurtarief van € 105,- exclusief btw en inclusief Fee Flextender en reiskosten woon en werkverkeer (20 punten).
Competenties
Communicatief, goede schijfvaardigheid (B1 niveau), zelfstandig en creativiteit. Doorpakken!
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10- 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Do.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 15 augustus 2024, tot 13 tot 15 uur (via Teams). De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.