Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van ICT Rijk van Nijmegen (iRvN)
Logo van ICT Rijk van Nijmegen (iRvN)

Microsoft 365 Specialist/Consultant

Nieuwe Dukenburgseweg 21a, 6534 AD Nijmegen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

ICT Rijk van Nijmegen is een regionaal samenwerkingsverband voor het beheer, ontwikkeling en exploitatie van een gestandaardiseerde, geconsolideerde en gecentraliseerde ICT-infrastructuur van gemeenten binnen Rijk van Nijmegen. ICT-Rijk van Nijmegen (#iRvN, #ICT024) gaat 7 deelnemende gemeenten op het brede ICT-gebied ondersteunen bij het (digitale) transitieproces dat de gemeentelijke overheid de komende jaren moet gaan doormaken.

Het beheerdomein van iRvN is primair gericht op centrale en decentrale ICT-hardware (incl. netwerk en telefonie), applicaties, basis- en kernregistratie. iRvN is een gedegen platform om de verdere samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren.

De opdracht van iRvN voor haar klanten bestaat uit het optimaliseren en beheren van Microsoft 365 (M365) diensten om een gestroomlijnde, efficiënte en veilige digitale werkomgeving te garanderen. Dit omvat het ontwikkelen van een M365-blauwdruk voor tenants, het implementeren van functionele en technische bouwblokken, en het aanbieden van gestandaardiseerde en tegelijkertijd flexibele IT-diensten die voldoen aan de specifieke behoeften van elke klant.

Binnen deze opdracht zijn wij op zoek naar een ervaren Microsoft 365 Specialist/Consultant die ons Multi Disciplinair Team komt versterken met expertise in IT-beheer en dienstverlening gericht op M365. In deze rol zult je verantwoordelijk zijn voor het optimaliseren van onze bestaande dienstverlening en het vormgeven van een gestandaardiseerde en tegelijk flexibele serviceaanpak. Je zult meewerken aan het ontwikkelen van een M365-blauwdruk die het beheer van M365-tenants vereenvoudigt, en helpt mee om functionele en technische bouwblokken op te zetten en te integreren in de diensten die we aan onze klanten leveren.

Verantwoordelijkheden

  • Implementeren en beheren van M365-oplossingen binnen een agile way of working.
  • Overdragen van ontwikkelingen en beheer naar operationele lijnen, zodat dienstverlening soepel verloopt.
  • Begeleiden en aansturen van het MDT op gebied van een efficiënte samenwerking met de interne organisatie.
  • Vertalen van M365 bouwblokken (functionaliteiten) naar beheerwerkzaamheden en verantwoordelijkheden.
  • Binnen het beheer en ondersteuningsteam het werken met en toepassen van de combinatie van ITSM-tooling (Topdesk) en samenwerkingstools (Azure DevOps) begeleiden.
  • Monitoren en optimaliseren van M365-omgevingen om een hoogwaardige gebruikerservaring te garanderen.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • Aantoonbaar minimaal hbo werk- en denkniveau verkregen door opleiding en/of werkervaring.
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring in de rol van M365 Specialist/Consultant bij een gemeente of aan gemeenten gelieerde werkorganisatie.
  • Aantoonbaar ruime kennis van en ervaring met het beheer van de Modern Desktop en het werken met M365, Azure AD, Endpoint management, monitoring en beveiliging.
  • Je beschikt in de afgelopen 5 jaar over minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met het adviseren en begeleiden van teams bij de adoptie van moderne beheer- en cloudprincipes.
  • Je bezit de volgende certificaten: ITIL, Agile Scrum, MSCA.
  • Je beschikt over een VOG profiel 11, 12 en 13 bij aanvang van de opdracht.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent gecertificeerd als Microsoft 365: Modern Desktop Administrator (50 punten).
  • Je hebt aantoonbaar goede kennis van Windows 11 en kennis van werkplekvirtualisatie. Je kunt dat illustreren met twee voorbeelden uit je eigen werkpraktijk. Elk overtuigend voorbeeld scoort 25 punten (totaal 50 punten).

Competenties

  • je bent in staat om zelfstandig en pro-actief activiteiten uit te voeren;
  • je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collega’s, gebruikers, opdrachtgevers);
  • je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;
  • je bent kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Organisatie ICT Rijk van Nijmegen
iRvN beheert centrale en decentrale ICT-hardware, infrastructuur, devices en applicaties. iRvN is geen doel op zichzelf maar een platform om verdere I&A-samenwerking tussen gemeenten, ketenpartners en andere overheden te stimuleren en te faciliteren. Voor een aantal gemeenten wordt ook (delen van) het functioneel beheer verzorgd door iRvN.

iRvN is geen doel op zich. Het leveren van professionele ICT-dienstverlening, dat is wél het doel. En dat is vastgelegd in de missie:

"We zijn er om alle ambtenaren van de gemeentelijke organisaties in onze regio in staat te stellen om hun dienstverlening naar burgers in te richten en uit te voeren."

De kernwaarden die daarbij horen, beschrijven hoe iRvN dat doet: betrokken, oplossingsgericht, professioneel en betrouwbaar. iRvN ontwikkelt zich de komende jaren door als ICT-dienstverlener en biedt de dienstverlening aan alle gebruikers die nodig is in het werken met de systemen, laptops en telefoons."

Gespreksinformatie

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door een administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 23 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en ICT Rijk van Nijmegen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van ICT Rijk van Nijmegen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). ICT Rijk van Nijmegen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal € 110,-. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Nee
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur