Detavast Juridisch Adviseur Handhaving

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 2 dagen
Geen maximum 24 - 28 Noord-Holland

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. 

Team vergunningen, toezicht en handhaving
Binnen het team van 18 collega’s houden onze juristen zich onder meer bezig met de handhaving van wet- en regelgeving op het gebied van bouwen, APV, Verordening fysieke leefomgeving, verkeer, brandweer, energiesubsidies en bijzondere wetten. Binnen het team zijn de drie juristen de directe collega’s.

De teamleden hechten aan een informele en fijne werksfeer binnen het team, werken hard voor de gemeente Huizen, maar vinden een goede werk-privé balans net zo belangrijk. Zij hopen dat ook jij kan bijdragen aan een hecht team, waarbij het belangrijk is dat je binding hebt en houdt met de kantooromgeving. In de begintijd zal je daarom vanuit ons kantoor werken.

Omschrijving van de opdracht
Het betreft een werkpakket van juridische werkzaamheden gericht op de handhaving van de regelgeving op het gebied van bestuursrecht.

Afhankelijk van de opleiding en ervaring zijn de belangrijkste werkzaamheden:

  • Het verzorgen van de handhaving van wet- en regelgeving op het terrein van brandveiligheid en de Verordening fysieke leefomgeving.

  • Het behandelen van Omgevingsrecht gerelateerde zaken.

  • Het behandelen van bezwaren tegen geweigerde energiesubsidies en verkeersbesluiten.

  • Het behandelen van beroepschriften, opstellen van verweerschriften en vertegenwoordigen van de gemeente in rechte en bij hoorzittingen.

  • Het evalueren van beleid in relatie tot handhaving en adviseren over de aanpassingen.

  • Het adviseren over de interpretatie van wet- en regelgeving en bestaande jurisprudentie op het terrein van handhaving en van de Omgevingswet en aanverwante (lokale) wet- en regelgeving.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo opleiding;

  2. Uiterlijk beschikbaar per 26 mei 2025 voor 24 tot 28 uur per week gedurende gehele opdracht;

  3. Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur);

  4. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor in rechten (30 punten);

  2. Een aantoonbare minor bestuursrecht als onderdeel van de onder criterium 4 genoemde opleiding (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring op het terrein van bouwrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring op het terrein van ruimtelijk bestuursrecht (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Denkt in oplossingen;

  • Is gericht op samenwerken;

  • Neemt waar nodig het initiatief;

  • Is zowel mondeling als schriftelijk communicatie vaardig;

  • Staat stevig in zijn/haar schoenen;

  • Kan goed omgaan met zaken die politiek gevoelig liggen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 20 mei 2025 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur