Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 7 dagen
115 32 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

2 jun 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.
Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Fysiek domein
Binnen de gemeente Huizen bestaat het fysiek domein uit een tweetal afdelingen: afdeling Omgeving en afdeling Openbare werken. Het fysiek domein wordt de komende tijd toekomstbestendig gemaakt: de formatie en bedrijfsvoering worden op orde gebracht, evenals de dienstverlening, met daarbij aandacht voor een effectieve in- en externe samenwerking en resultaat- en opgavegericht werken.

Omschrijving van de opdracht
Om aan de slag te kunnen met de verdere uitwerking van het Omgevingsplan is extra RO capaciteit nodig om lopende werkzaamheden uit te voeren. Als RO adviseur ben je naast voorzitter van de Omgevingstafel, ook inhoudelijk aan zet als RO-adviseur voor BOPA’s en fungeer je als vraagbaak voor de collega’s van team Vergunningen Toezicht en Handhaving. In sommige gevallen zal je ook kleinere bouwprojecten begeleiden waarbij je uiteraard kunt sparren met de collega’s van stedenbouw en projectmanagement.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Je fungeert als voorzitter van de omgevingstafel.

  • Je stelt voorschriften en de toelichting op van BOPA’s/projectbesluiten etc..

  • Je begeleidt en coördineert de voortgang van integrale advisering van de meer complexe en omvangrijke bestemmingsplanherzieningen en concipieert het integrale beleidsadvies.

  • Je coördineert de planontwikkeling van zgn. inbreidingsplannen binnen de gemeente en bewaakt de voortgang van en bevordert de beleidsontwikkeling m.b.t. overige stedelijke vernieuwingsprojecten.

  • Waar nodig licht je ruimtelijke plannen toe in inspraakbijeenkomsten, verwerkt de reacties en begeleidt je de administratief juridische procedure.

  • Je behandelt complexe bezwaar- en beroepschriften t.a.v. ruimtelijke en bestemmingsplanzaken alsook in het kader van de ABW.

  • Belegt in dit kader hoorzittingen, voert het verweer, vertegenwoordigt de gemeente bij beroepszaken en adviseert op basis van einduitspraken over het instellen van hoger beroep.

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Beleidsadviseur Ruimtelijke Ordening;

  4. Uiterlijk beschikbaar per 2 juni 2025;

 Gunningscriteria (weging totaal 100 punten

  1. Een aantoonbaar afgeronde hbo bachelor op het gebeid van Planologie, Ruimtelijke ordening of soortgelijke (20 punten). 

  2. Aantoonbare werkervaring met omgevingsplannen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van BOPA’s (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente (20 punten);

  5. Een maximum uurtarief van € 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten (inclusief of exclusief Fee); (20 punten).

Competenties

  • Nauwkeurig;

  • Verantwoordelijk;

  • Analytische vermogen;

  • Klant-, kwaliteits- én omgevingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 26 mei 2025 tussen 14-00 uur en 16-30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 23 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur