thumbnail
thumbnail

Teammanager Leef- en Vestigingsklimaat

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2023

Einddatum:

1 dec 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 mei 2023

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Binnen de afdeling Leefomgeving zijn we op zoek naar interim teammanager die leiden gaat geven aan het team Leef- en Vestigingsklimaat (LVK). In het team is het lange termijn perspectief en een hoge politieke, economische en sociaal maatschappelijke impact aan de orde van de dag. Binnen team Leef- en Vestigingsklimaat zijn 30 experts werkzaam op verschillende beleidsvelden: Bewegen en Sport, Cultuur, Cultureel Erfgoed, Duurzaamheid en Energietransitie, Economie en Media en Wonen. Het team LVK is onderdeel van de afdeling leefomgeving, deze afdeling bestaat uit 7 team; LVK, Ruimtelijke Kwaliteit, Samenleving, Beheer en Openbare Ruimte, Voorbereiding en Uitvoering, Vastgoed en Projecten.

De combinatie van opdrachtgeverschap voor de producten en het in personele zin leidinggeven aan het team vraagt (te)veel een teammanager is gebleken. In overleg met de huidige teammanager is besloten een pilot te starten waarin de huidige teammanager als ambtelijk opdrachtgever fungeert voor de grotere en politiek gevoelige onderwerpen voor de gehele afdeling leefomgeving.

We zoeken een interim teammanager die de pilot ondersteunt en de zorg voor de personele kant en de inhoudelijke sturing op de meer reguliere lijntaken op zich neemt. Je richt je daarbij niet alleen op het individu, maar zorgt ook voor goede samenwerking binnen en tussen de inhoudelijke clusters van het team. Je coacht en faciliteert de medewerkers, zodat zij met hun kennis, kwaliteiten en talenten hun werk zo goed mogelijk en vooral met plezier kunnen doen. Je geeft doelgericht en met ruimte voor initiatieven van anderen, leiding aan vernieuwing en verbetering.

Samen met de afdelingsmanager, en de andere teammanagers van de afdeling Leefomgeving maak je deel uit van het managementteam. Van daaruit ben je mede verantwoordelijk voor het functioneren van de hele afdeling.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare managementervaring in de afgelopen 10 jaar in de publieke sector (30 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het aansturen van teams (25+ medewerkers) (30 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het aansturen van grootschalige organisatie brede / strategische onderwerpen (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
6. Een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau (10 punten).

Competenties

  • Kan visie geven op en uitvoering geven aan teamontwikkeling met oog voor het individu’;

  • Je toont eigenaarschap: geeft en neemt verantwoordelijkheid, komt afspraken na;

  • Reflecterend en analytisch vermogen;

  • Daadkracht & resultaatgerichtheid;

  • People skills (verbinden, feedback geven en aanspreken);

  • Je communiceert makkelijk en helder, zowel mondeling als op papier.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 1 juni 2023 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 31 mei 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Teammanager Leef- en Vestigingsklimaat die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.