Senior Strategisch Juridisch Adviseur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32 tot 36

Publicatiedatum:

6 dec 2024
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Als strategisch juridisch adviseur kom je te werken bij het team Juridische zaken, Inkoop en Subsidies (JIS) van de afdeling Interne advisering (IA). Als onderdeel van de afdeling Interne advisering voorziet JIS de gemeentelijke organisatie van integrale advisering op tactisch en strategisch niveau en draagt zo bij aan het behalen van de organisatie brede doelstellingen. Als adviseur van het team JIS denk je mee over hoe we als organisatie mee kunnen bewegen met nieuwe ontwikkelingen en vraagstukken die vanuit de samenleving op ons afkomen. Dit betekent dat je de regels moet kunnen vertalen naar de bedoeling die er door het rijk of de gemeenteraad aan is gegeven: flexibel daar waar het kan en rechtlijnig daar waar het moet.

Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
Je adviseert gevraagd en ongevraagd het bestuur, de directie en de organisatie over maatschappelijk en bestuurlijk complexe juridische vraagstukken. In het bijzonder adviseer je op het gebied van algemeen bestuursrecht, bestuursprocesrecht, verordeningen en uitvoeringsregels.

Als een van de speerpunten, zet je in op het verbeteren van de juridische kwaliteit binnen de organisatie. Om dit verder te brengen, zijn we op zoek naar een kandidaat met affiniteit met het doorvoeren van verbeteringen op het gebied van juridische kwaliteitszorg, die hier een actieve rol in pakt.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten;
2. Beschikbaarheid uiterlijk per 2 januari 2025 voor 32 tot 36 uur per week;
3. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur binnen een overheidsorganisatie;
4. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering over zaken in een politiek-bestuurlijke omgeving;

Gunningscriteria 
5. Beschikbaarheid om te starten in december 2024 (10 punten);
6. Minimaal een afgeronde WO opleiding Rechten (10 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met regisserende en strategische taken in het juridisch domein benoem hiervan voorbeelden in het cv (20 punten);
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch adviseur met het algemeen bestuursrecht (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de coördinatie van juridische kwaliteitszorg (20 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als algemeen jurist bij minimaal twee (2) 75.000+ gemeenten (25 punten).

Competenties

  • Denkt op strategisch niveau en kan moeiteloos schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;

  • Uitstekende communicatieve -en sociale vaardigheden en daarbij in staat om zowel zelfstandig als in teamverband te opereren;

  • Heeft gezag en overtuigingskracht en spreekt daarbij de taal van de bestuurder;

  • Stressbestendig en bereid om buiten kantooruren te werken;

  • Proactief en resultaatgericht;

  • Professioneel en representatief.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 13. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland tussen woensdag 18 december en vrijdag 20 december 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk DATUM bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.