Secretaris Omgevingsteam/Omgevingstafel gemeente Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mei 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

29 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Het Omgevingsteam in Hilversum adviseert integraal op alle verzoeken om van een omgevingsplan af te wijken, zowel vergunningaanvragen, legalisatieverzoeken als grotere initiatieven. Daarnaast zijn ook de Omgevingstafels in het kader van de omgevingswet hierin ondergebracht. De secretaris van het Omgevingsteam wordt geacht samen met de voorzitter deze overleggen voor te bereiden en daarbij aanwezig te zijn voor de verslaglegging.

Van de secretaris van het Omgevingsteam wordt gevraagd om van de overleggen, waarin het Omgevingsteam deelneemt,  juridisch houdbare verslagen te maken. Daarnaast heb je de eindredactie op de integrale adviezen. Hierbij vinden wij het belangrijk dat de adviezen begrijpelijk (B1) zijn voor onze inwoners. Het plan is om de advisering steeds meer ‘live’ tijdens overleggen te laten notuleren door de secretaris. De eindverantwoordelijkheid van de adviezen ligt bij de voorzitter. Hier werk je nauw mee samen.

Verder draagt de secretaris er zorg voor dat de wekelijkse verslagen van het Omgevingsteam op tijd worden verstuurd, beheer je de digitale omgeving van het Omgevingsteam (Microsoft Teams) en zorg je dat de adviezen in de applicatie voor vergunningverlening, toezicht en handhaving worden verwerkt (Centric Leefomgeving).

Het bijhouden van dashboards en het maken van beleidsmatige analyses van ontwikkelingen binnen de advisering van initiatieven behoort ook tot jouw taken. Je stelt samen met de voorzitter van het Omgevingsteam rapportages en jaarverslagen op.

Ook geef je gevraagd en ongevraagd advies over procesverbetering en lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied ruimtelijke ordening en vergunningverlening, toezicht en handhaving.

Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een aantoonbare opleiding op het gebied van planologie of rechten op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie met verslagleggingen en adviesvorming (ligt dit duidelijk toe in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met microsoft teams en sharepoint in de afgelopen 3 jaar (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met procesverbeteringen en bijdrage aan beleidsontwikkelingen op ruimtelijk ordening (25 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een poltitiek en bestuurlijk sensitieve organisatie (25 punten);
6. Aantoonbare kennis van de omgevingswet (onderbouwd aan de hand van een afgeronde cursus of opleiding) (15 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeente (5 punten)

Competenties

  • Humor

    • Stressbestendig

    • Flexibel

    • Coördinerend vermogen

    • Proactief

    • Redactionele en communicatieve vaardigheden

    • Administratieve vaardigheden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In ieder geval dinsdag en donderdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 februari 2025 rond 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.