Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
12 apr 2025Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Omschrijving van de opdracht
Wij zijn op zoek naar een daadkrachtige schuldhulpverlener die deskundig en ervaren is op dit vlak, zowel in fase 1 als in fase 2 en kennis heeft van schuldhulpverlening aan ondernemers. Als schuldhulpverlener werk je nauw samen met collega’s en partners om je cliënt te begeleiden naar een situatie waarin schulden niet langer belemmerend zijn voor maatschappelijk participeren. Je creëert rust. Wanneer je signaleert dat er meer speelt zoek je actief de samenwerking op met andere disciplines binnen of buiten onze afdeling.
In deze afwisselende rol voer je gesprekken met cliënten, van intake en advies tot toeleiding naar schuldsaneringstrajecten. Je bent aanspreekbaar over en verantwoordelijk voor je eigen caseload. Je hebt een helicopterview en bent in staat om onder steeds veranderende omstandigheden de rode draad te blijven zien. Je bepaalt prioriteiten in de hectiek van de dagelijkse werkzaamheden.
In het contact met de cliënten hanteer je een coachende stijl en is doorvragen je tweede natuur. Je hebt een begripvolle houding en houdt tegelijkertijd een duidelijke professionele afstand. In de contacten met schuldeisers en andere organisaties heb je een zakelijke stijl van communiceren met oog voor de mens. Je legt gemaakte afspraken op een heldere manier vast en bewaakt de voortgang.
Vereisten/ knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met schuldhulpverlening;
Aantoonbare werkervaring als intermediair en het kunnen schakelen met verschillende partijen zoals begeleiders, cliënten, schuldeisers en bewindvoerders;
Aantoonbare werkervaring met het maken van vtlb berekeningen (benoem dit duidelijk in het cv);
Bereid om minimaal 50 % op kantoor te werken.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Een aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in de richting van SJD (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener bij een gemeente (20 punten);
Aantoonbare werkervaring met Stratech en Suite (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
Aantoonbare kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening, Faillissementswet (15 punten) ;
Aantoonbare werkervaring met fase 1 als fase 2 van Schuldhulpverlening (15 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Schuldhulpverlening voor ondernemers (15 punten).
Competenties
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
Sterk in plannen & organiseren en je bent in staat om meerdere ballen in de lucht te houden;
Ervaring met stress sensitief werken.
Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
Aanpassingsvermogen
Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
Klantgericht
Delegeren
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Tactisch gedrag
Motiveren
Resultaatgericht werken
Samenwerken
Overtuigen
Assertiviteit
Besluitvaardigheid
Organiseren
Kritisch
Analyserend vermogen
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma, di, wo, do, vrij
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 24 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 23 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).