Coordinator Planning en Control Cyclus

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28 tot 36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

28 tot 36

Publicatiedatum:

28 okt 2024

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Als coördinator Planning & Control (P&C) ben jij de persoon die alles weet samen te brengen op het gebied van de financiën in Hilversum. Als coördinator Planning & Control ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de jaarrekening 2024. Het is een zeer veelzijdige en dynamische functie waarbij je continu in contact staat met alle belanghebbenden binnen de gemeente Hilversum van je eigen tot team, de accountant, onze collega’s van Interne Controle tot de afdelingsmanagers en het college.  

Wat ga je concreet doen?

  • Je coördineert, begeleidt de totstandkoming van de jaarrekening 2024 van begin tot eind en bent hiervoor het eerste aanspreekpunt. Je zorgt voor de tijdigheid en volledigheid van de jaarrekening. Als coördinator Planning & Control ben je ook  verantwoordelijk voor het coördineren van het bestuurlijk proces en de publicatie van de jaarrekening 2024.

  • Organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken voor het tot stand komen van de jaarrekening 2024.

  •  Je werkt nauw samen met de diverse afdelingen binnen de gemeente Hilversum en je collega’s binnen het team Financiën en Control en jij stelt de jaarrekening (zowel digitaal als op papier) samen.

  • Jij zorgt voor de verbinding. Jij weet als geen ander wat ieders bijdrage is, waar mogelijke knelpunten zitten en waar je moet ingrijpen. Je signaleert en informeert tijdig je belangrijkste stakeholders zoals de ambtelijks opdrachtgever en teammanager. De jaarrekening komt door bijdragen van veel collega’s uit de organisatie tot stand.

  • Jij zorgt dat iedereen op de hoogte is van wat zij wanneer moeten opleveren en je stuurt hier actief op. Je signaleert knelpunten en denkt mee over oplossingsrichtingen. Je maakt werkbare planningen.

  • Monitort de voortgang en bewaakt de deadlines, voortgang, kwaliteit en volledigheid om tijdige oplevering van relevante documenten te garanderen.

  • Je kent de samenhang tussen de verschillende documenten, ziet waar verbeteringen mogelijk zijn en maakt continu een kwaliteitsslag. Je coördineert de beantwoording van raadsvragen, moties en amendementen die betrekking hebben op de jaarrekening. Je bent de schakel tussen het team Financiën en Control, onze interne Control afdeling en de accountant. Je begrijpt dus wat nodig is voor een goede interne controle, getrouwheid, rechtmatigheid en hoe dit moet worden vastgelegd en aangetoond.

  • Gedurende de interne en externe controle afstemmen van de werkzaamheden tussen team Financiën en Control en het team Concern Control Concern Audit. Ondersteunen en helpen van collega’s bij het opleveren van het controledossiers voor de externe accountant. Bewaken van de tijdige oplevering van deze controledossiers en het beoordelen en bewaken van de kwaliteit hiervan.

  • Ook volg je de ontwikkelingen op het gebied van financiën op de voet. Waar ontwikkelingen de P&C- producten, jaarrekening raakt, vertaal je deze ontwikkelingen, naar financieel beleid en verbetervoorstellen voor de P&C cyclus en bespreek je dit binnen de organisatie en je eigen team. Je zorgt samen met je collega’s dat onze jaarrekening voldoet aan de laatste vereisten van de BBV en andere interne en externe wet- en regelgeving.

Wat breng je mee?
Als professional van financiën kan jij uitstekend communiceren op alle niveaus van de organisatie. Met een open en toegankelijke persoonlijkheid ben je gemakkelijk benaderbaar. Jij voelt je verantwoordelijk voor je werk en bent daarin een aanpakker die goed omgaat met werken onder tijdsdruk. Dat betekent dat je je mouwen opstroopt als dat nodig is, maar ook dat je een leidende rol pakt als daar om gevraagd wordt. Iemand die meedenkt denkt in oplossingen en mogelijkheden. In de rol van verbinder, ben je in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen. De kunst is om verbindingen over dossiers, teams en afdelingen heen te leggen. In deze positie ben jij die stevige adviseur die vertrouwen wekt, resultaatgericht en betrouwbaar is.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau;
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
3. Aantoonbare werkervaring in coördineren van de Planning en Control cyclus (bij voorkeur de jaarrekening dan wel voorjaarsnota (kadernota), begroting bij een gemeente van minimaal 70.000 inwoners) (benoem dit duidelijk in het cv);
4. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2024 voor minimaal 28 uur per week gedurende de gehele opdrachtduur incl. verlengingen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator Planning en Control, coördineren van een jaarrekening bij een gemeente van meer dan 70.000 inwoners (40 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het opstellen en opleveren van controledossiers voor de accountant (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbare kennis en/of werkervaring met de actuele wet- en regelgeving w.o. BBV (benoem in het cv duidelijk hoe deze kennis verkregen is) (10 punten)

Competenties

  • Analytisch;

  • Communicatief;

  • Proactief;

  • Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 5 november tussen 09:00 uur en 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.