thumbnail
thumbnail

Businesscontroller domein dienstverlening

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
28 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

8 feb 2023

Einddatum:

8 jun 2023

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

24 jan 2023

Organisatie
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht
Algemene omschrijving
Wij zoeken een ervaren Businesscontroller voor het clusterdienstverlening.

Wil je actief bijdragen aan het uitvoeren van het financiële beleid van onze organisatie en wil je werken bij een gemeente met korte lijnen en een persoonlijke benadering? Dan ben jij misschien wel de ervaren business controller waar wij naar opzoek zijn!

Het team Financiën en Control is verdeeld in 4 clusters: fysiek, sociaal, dienstverlening en financiële administratie. Voor het cluster dienstverlening zijn wij opzoek naar een ervaren business controller. Het cluster dienstverlening omvat een drietal afdelingen met daarin diverse taakgebieden. In het cluster dienstverlening vallen de afdelingen:

  • Afdeling Publiekszaken (met onder andere de taakgebieden klantcontactcentrum, publieke balies, toezicht en handhaving openbare ruimte, bouwleges)

  • Afdeling Interne Advisering (met onder andere de taakgebieden, bestuur, inkoop, HRM, financiën en control)

  • Afdeling interne dienstverlening (met onder andere de taakgebieden ICT, informatiemanagement, facilitaire zaken en belastingen).

Jij bent het financiële baken voor de teammanagers in het cluster Dienstverlening. Cijfers kennen voor jou geen geheimen. Je bent het eerste aanspreekpunt op financiën voor teammanagers en helpt deze om grip te krijgen en te houden op de financiën. Daarnaast adviseer je proactief op alle aspecten die de bedrijfsvoering raken én begeleid je de teammanagers bij het opstellen van de diverse planning en control producten. Denk hierbij aan de jaarrekening, voorjaarsnota, begroting etc. Aantoonbare kennis en ervaring met de Planning en Control cyclus van gemeenten en kennis van de BBV zijn dan ook een must. Daarnaast ben je pragmatisch ingesteld en standvastig waar nodig. Je communiceert makkelijk, beschikt over de nodige bestuurlijke sensitiviteit en bent een echte businesspartner voor het management. Daarnaast heb je een hands-on en proactieve mentaliteit en ben je in staat om een analytische en pragmatische houding af te wisselen.

Specifieke taken en verantwoordelijkheden:

  1. (pro) actieve advisering op het gebied van financiën en de overige PIOFACH taken;

  2. Het periodiek opstellen en bijhouden van risico dossiers (tactisch en strategisch);

  3. Het opstellen van (financiële) maandrapportages;

  4. Een belangrijke bijdrage leveren in het jaarrekeningtraject en het opstellen van controle dossiers voor de (externe) accountant

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde bedrijfseconomische opleiding op minimaal hbo niveau;
2. Beschikbaar voor minimaal 28 uur per week;
3. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop;
4. Aantoonbare werkervaring als Businesscontroller bij een gemeente van minimaal 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.);
5. Aantoonbare kennis en werkervaring met en van bedrijfseconomische methodologie, planning & control en projectmanagement (benoem dit duidelijk in het cv.).
                                                             
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Businesscontroller bij een gemeente van meer dan 60.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.) (50 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in advisering bestuurlijke voorstellen voor het college en het opstellen van planning en control producten (benoem dit duidelijk in het cv.) (25 punten);
8. Aantoonbare kennis van én werkervaring met Lias (benoem dit duidelijk in het cv.) (5 punten);
9. Aantoonbare kennis van BBV (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten);
10. Aantoonbare kennis van Key2Financien (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten).

Competenties

  • Analytisch;

  • Communicatief;

  • Proactief;

  • Oplossingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 1 februari 2023 tussen 13.00 uur en 16.00 uur en/of donderdag 2 februari 2023 tussen 10.00 uur en 14.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 3 februari . Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Businesscontroller domein dienstverlening die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.