Adviseur Cultuur

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

8 mei 2025

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner. Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Bij team cultuur van de gemeente Hilversum hebben we deze leuke tijdelijke opdracht. Het team bestaat uit vier medewerkers (van collectiebeheer, tot subsidies, tot beleidsadvies)  We zijn op zoek naar een allrounder op het gebied van cultuur die op alle facetten (van subsidies tot beleid) tijdelijk kan ondersteunen en met de juiste expertise snel kan inhaken en meedraaien.

Gevraagd is allround ondersteuning voor het gehele programma Cultuur. Er ligt veel werk. We zijn op zoek naar iemand die het cultuurveld (in Hilversum) goed kent en specifieke expertise meebrengt, in eerste instantie met het verwerken van subsidies en als vliegende keep kan optreden op vragen die voorzien en onvoorzien op het team afkomen. Daarnaast vragen we expertise op het beleidsmatig ondersteunen van complexe cultuurvraagstukken. Kennis van hoe subsidietrajecten werken en dit kunnen (re)organiseren, van  registratie tot en met de afhandeling is belangrijk. Dit proces verder stroomlijnen behoort tot de werkzaamheden. Wanneer die werkzaamheden wat afnemen schuift het accent meer naar beleidsmatige activiteiten binnen het team en fungeer je als sparringpartner en vraagbaak voor de collega’s in het team en waar wenselijk daar buiten.

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente op cultuur in de afgelopen 5 jaar;

  3. Aantoonbare werkervaring met cultuursubsidies;

  4. Aantoonbare werkervaring met beleidsvraagstukken cultuur en bijbehorende voorbereiding van besluitvorming door het opstellen van college- en/of raadsvoorstellen.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een beleids ontwikkelende rol in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente op cultuur; (30 punten)

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met cultuursubsidies; (20 punten)

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met cultuurbeleid en toeleiding naar college en raad; (20 punten)

  4. Uiterlijk 1 juni beschikbaar, bij voorkeur eerder (dit kan in overleg). (30 punten)

Competenties
We verwachten dat je communicatief vaardig bent, een prettige, verbindende maar ook een gesprekspartner voor het cultuurveld bent en een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen hebt. Ervaring met het werken binnen een gemeentelijke organisatie is vereist, want je moet direct weten welke wegen bewandeld moeten worden om zaken voor elkaar te krijgen. Je werkt gestructureerd, planmatig en kunt zaken afronden. Je combineert strategisch denken met praktisch handelen. Je bent projectmatig ingesteld, waardoor je resultaten en planningen haalt. Zelfstandig kunnen werken is heel belangrijk, maar in de gevraagde rol moet je juist ook goed kunnen samen werken in het team.

Kortom:

  • Communicatief vaardig

  • Gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen

  • Projectmatig werken

  • Strategisch inzicht

  • Samenwerken

  • Resultaatgericht

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.