Parmentierweg 49, 2316 ZV Leiden, Nederland
Begindatum:
1 jan 2026Einddatum:
30 jun 2026Publicatiedatum:
3 dec 2025Binnen de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is sprake van aanhoudende personele knelpunten, met name in de Duin- en Bollenstree en Rijnstreek Door ziekteverzuim, zwangerschaps- en ouderschapsverloven en een moeizame arbeidsmarkt is de personele bezetting onder druk komen te staan. Dit heeft geleid tot tijdelijke afschaling van dienstverlening en de noodzaak om structureel te werken aan een toekomstbestendige inzet van personeel binnen de JGZ. Om het RVE-management in deze opgave te versterken, is besloten een adviseur/interim-manager aan te stellen die in programmavorm leiding geeft aan de ontwikkeling en implementatie van oplossingen op korte en lange termijn.
De adviseur/interim-manager heeft als primaire opdracht de JGZ toekomstbestendig te maken op het gebied van personele inzet, organisatieontwikkeling en capaciteitsverdeling. Daarbij ligt de focus op zowel stabilisatie van de huidige situatie als structurele verbetering van de organisatie voor de toekomst. De adviseur/interim-manager opereert niet in de lijn, maar in de vorm van een programma, en werkt daarbij nauw samen met het RVE-management, HR, de directie en de betrokken gemeenten. De adviseur/interim-manager werkt samen met de professionals van de JGZ aan gedragen oplossingen die een werkelijk perspectief biedt voor medewerkers op een acceptabele werkdruk, mogelijk fundamentele herijking van de werkprocessen en capaciteitstoedeling vanuit de opdracht die gemeenten aan Hecht hebben verstrekt.
Binnen de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is sprake van aanhoudende personele knelpunten, met name in de Duin- en Bollenstree en Rijnstreek Door ziekteverzuim, zwangerschaps- en ouderschapsverloven en een moeizame arbeidsmarkt is de personele bezetting onder druk komen te staan. Dit heeft geleid tot tijdelijke afschaling van dienstverlening en de noodzaak om structureel te werken aan een toekomstbestendige inzet van personeel binnen de JGZ. Om het RVE-management in deze opgave te versterken, is besloten een adviseur/interim-manager aan te stellen die in programmavorm leiding geeft aan de ontwikkeling en implementatie van oplossingen op korte en lange termijn.
De adviseur/interim-manager opereert niet in de lijn, maar in de vorm van een programma, en werkt daarbij nauw samen met het RVE-management, HR, de directie en de betrokken gemeenten. De adviseur/interim-manager werkt samen met de professionals van de JGZ aan gedragen oplossingen die een werkelijk perspectief biedt voor medewerkers op een acceptabele werkdruk, mogelijk fundamentele herijking van de werkprocessen en capaciteitstoedeling vanuit de opdracht die gemeenten aan Hecht hebben verstrekt.
Door de aanhoudende personele knelpunten heeft Hecht gekozen voor een versnelde procedure.
Interviews maken geen onderdeel uit van de gunningscriteria. Wel behoudt Hecht zich het recht voor om verificatiegesprekken in te plannen indien Hecht daar redenen voor ziet. De data hiervoor zijn niet vooraf bepaald.
Optie tot verlenging: 2x 3 maanden.
Toelichting op rooster
Frequentie van werkzaamheden en locatie in overleg met opdrachtgever.
Dienstencategorie
Diensten voor bedrijfsadvisering en aanverwante diensten CPV code 79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging