Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
30 jun 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
8 mei 2025Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee\
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Omschrijving van de opdracht
Je begeleidt verschillende inkoop- en aanbestedingsprocedures. De procedures variëren van een Europese aanbesteding, minicompetitie tot aan meervoudig onderhands aanbesteden. Je adviseert over de te volgen procedure. Je geeft gevraagd en ongevraagd advies. In deze functie heb je veel contact met de betrokken collega’s, maar ook met personen buiten onze organisatie (bijvoorbeeld leveranciers). Tot slot draag je actief bij aan een verdere positionering en profilering van een professioneel inkoopteam.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Aantoonbare afgeronde NEVI 1 opleiding;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een overheidsinstelling;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het uitvoeren van (Europese) aanbestedingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv waar deze werkervaring opgedaan is);
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten
Aantoonbare afgeronde opleiding NEVI 2 (30 punten);
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke instelling (50 punten);
Aantoonbare kennis van inkoop- en aanbestedingswetgeving (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten).
Competenties
Jij bent gericht op samenwerking en het behalen van resultaten. Je handelt vanuit een inhoudelijke en professionele basis. Je houdt altijd rekening met de wensen en belangen van de collega’s. Je weet te overtuigen waar dat nodig is, én durft af te wijken van de standaard paden. Want dat is soms nodig. Je zet aanbestedingen op een vernieuwende manier in de markt. Natuurlijk ben je in deze rol communicatief vaardig, handel je integer en weet jij je staande te houden in een politiek gevoelige context.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vr
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 20 april 2024 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 19 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Let op! “Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".