Projectleider Warmtetransitie

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

20 nov 2024

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Gemeenten staan voor de opgave om een bijdrage te leveren aan de doelen van het nationaal Klimaatakkoord om in 2030 fors minder CO2 uit te stoten ten opzichte van de uitstoot in 2005. Dat doen we lokaal door in te zetten op het duurzaam opwekken van energie, het verminderen van energieverbruik en het terugdringen van energieverspilling en het concreet vorm geven aan de warmtetransitie.

De gemeente Gooise Meren heeft in 2022 een transitievisie warmte vastgesteld. We geven daar gebiedsgericht via een projectmatige aanpak verder uitwerking aan. Concreet zoeken we een projectleider die gaat werken aan twee projecten voor realisatie van een warmtenet, die zich in verschillende fasen bevinden. Het betreft:

  • Warmtenet Muiderberg: op basis van een lokaal initiatief wordt al een aantal jaren gewerkt aan de ontwikkeling van een warmtenet op basis van aquathermie voor de kern Muiderberg. In februari van dit jaar heeft de gemeenteraad een besluit genomen over de gemeentelijke rol in dit project. Op dit moment werken we aan het opstellen van concrete samenwerkingsafspraken met de lokale energie coöperatie en het huidige Warmtebedrijf Muiderberg b.v. over de verdere ontwikkeling van het warmtenet. In deze ontwikkelfase moeten een aantal concrete resultaten opgeleverd worden om uiteindelijk definitief go / no-go te kunnen geven op realisatie en exploitatie (bij positieve besluitvorming). We zijn op zoek naar een projectleider die:

    • de samenwerking en nadrukkelijk de betrokkenheid van de gemeentelijke organisatie hierin organiseert;

    • processen en producten rondom de uitwerking van o.a. (technisch)ontwerp, financiën en governance (mee) regisseert en;

    • zorgdraagt voor een zorgvuldige bestuurlijke besluitvorming door het opstellen en vervolgens afstemmen van stukken ten behoeve van deze besluitvorming;

  • Warmtetransitie in een tweede wijk met kansen voor de aanleg van een warmtenet. Anders dan in Muiderberg staan we hier nog aan het begin en is in deze tweede wijk vooralsnog geen sprake van een bewonersinitiatief. De gemeente wil de mogelijkheden en kansen in het gebied verder onderzoeken en de wijk gereed maken voor het opstellen van een wijkuitvoeringsplan. We zoeken een projectleider die in nauwe afstemming met de beleidsadviseur en andere collega’s uitwerking geeft aan:

    • het (mede)organiseren van startgesprekken met bewonersplatform, energiecoöperatie, woningcorporaties en eventueel andere belanghebbenden;

    • het laten uitvoeren van een haalbaarheidsstudie die de optie van een warmtenet op basis van aquathermie op technisch, financieel en organisatorisch vlak vergelijkt met andere opties én die de optimale omvang van de verschillende oplossingen verkent;

    • het voorbereiden van een wijkuitvoeringsplan (WUP) op basis van de uitkomsten van de studie en de input van betrokkenen.

De projectleider warmtetransitie maakt onderdeel uit van het team Energietransitie. Dat team is onderdeel van de integrale beleidsafdeling Mens en Omgeving waar ongeveer 80 beleidsadviseurs werken aan vraagstukken in zowel het fysieke als sociale domein. Daarnaast werkt de projectleider nauw samen met de collega’s van communicatie, juridische zaken en control, financiën en de afdeling Beheer Openbare Ruimte en Gebouwen.

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente;
2. Uurtarief maximaal € 115,- excl. BTW inclusief reiskosten woon-werkverkeer;
3. Beschikbaar per 16 december 2024 voor 32-36 uur per week.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
4. Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider/procesmanager bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van- en/of werkervaring met de energietransitie  bij een gemeente (20 punten);
6. Aantoonbare kennis van het ontwikkelen van een collectief warmtenet (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het ruimtelijk inpassen van projecten (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke adviesvaardigheden;

  • Je bent omgevingsbewust met een goed ontwikkelde bestuurlijke antenne en gevoel voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;

  • Je bent sociaal vaardig en kunt goed de verbinding met anderen leggen, zowel intern als extern;

  • Je bent een verbinder en denkt in belangen en niet vanuit standpunten en weet daardoor gericht te werken aan het eindresultaat;

  • Je bent in staat vernieuwende inzichten te vertalen in een helder advies;

  • Je bent analytisch, oplossingsgericht en denkt in mogelijkheden;

  • Je bent pro-actief;

  • Je bent duidelijk als dat nodig is, weet grenzen te stellen en te bewaken.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: te bepalen in overleg

Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.

Planning
De gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  1. Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.

  2. De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.

  3. Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.

  4. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  5. We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is. 

  6. Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 1 december 2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5 %. 

  7. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculptatie als gesteld in de wijziging leidraag invordering nr. BLKB2023/1062M.ind

    • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

  8. 'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. Ipad. 

  9. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.