Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Zwolle
Logo van Gemeente Zwolle

Functioneel beheer ERPx

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

11 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Op 5 januari 2026 gaat de gemeente Zwolle over naar het financieel systeem ERPx van Unit4. Wij zijn op zoek naar ondersteuning van onze functioneel beheerders van ERPx voor de fase na livegang.

De ondersteuning wordt gevraagd bij het oplossen van bevindingen na livegang. Daarnaast wordt ondersteuning gevraagd bij het op het benodigde kennisniveau brengen van de functioneel beheerders met betrekking tot ERPx (waaronder rollen en rechten, rapportages en integraties) en de dagelijkse werkzaamheden rondom het beheer van ERPx.

Werkzaamheden:

  • Oplossen van bevindingen na livegang ERPx;

  • Het ondersteunen bij de oplossen van nog openstaande bugs uit de testfase van ERPx;

  • Het ondersteunen van de dagelijkse werkzaamheden van functioneel beheer mbt ERPx (toegang, rollen en rechten, rapportages en integraties met andere systemen);

  • Het overdragen van kennis rondom het beheer van ERPx aan de functioneel beheerders;

  • Het verstrekken van aanbevelingen rondom het beheer van ERPx.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Functioneel Consultant Unit4ERP;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Consultant U4ERP bij een gemeente;

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het bouwen van rapportages in U4ERP (10 punten); 

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het onboarden van nieuwe werknemers met het gebruik van U4ERP (40 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het inrichten van nieuwe administraties in U4ERP (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met identificeren van bugs binnen U4ERP (20 punten).

Competenties

  • Analytisch en probleemoplossend vermogen.

  • Sterke communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.

  • Gestructureerd en accuraat kunnen werken.

  • Samenwerkingsgericht

  • Resultaatgericht en proactief in het signaleren van risico’s en knelpunten.

Organisatie en team

In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.

In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op nader te bepalen datum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hierover bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
3 x 3 maand(en)

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Op dit moment is ons kantoor gesloten. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur