Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
3 okt 2025In deze leidinggevende functie ben je, samen met jouw collega unitmanager, verantwoordelijk voor onze handhavers (ruim 35 Fte) en stuur je direct 2 ploegen aan. Zij zijn het visitekaartje van de gemeente in de stad. Als unitmanager ben je verantwoordelijk dat zij hun werk zo goed mogelijk kunnen doen en draag je zorg voor de vormgeving en uitvoering van het jaarprogramma Handhaving en vertaal je het strategische beleid naar tactisch operationeel niveau en zorg je met de ploegsenioren- ervoor dat onze handhavers daar in de stad zijn waar zij het meeste verschil kunnen maken. Op basis van het (jaarlijks vast te stellen) integrale handhaving programma draag je zorg voor een effectieve en efficiente toezicht en handhaving ten aanzien van de openbare ruimte en de leefbaarheid.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) heeft als missie: De afdeling VVH werkt dienstverlenend, omgevingsbewust en professioneel vanuit een regisseursrol met betrekking tot veiligheid en vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van wet- en regelgeving voor bouw, milieu, APV en bijzondere wetten.
Binnen de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) bestaat uit vier teams:
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 16 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 15 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
De externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door de externe administratieve broker. De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CVs van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10 (nieuwe structuur).
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 8 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 10 oktober 2025 gepubliceerd op de website van de externe administratieve broker. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij de externe administratieve broker. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 13 oktober 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.