Logo van Gemeente Zoetermeer
Logo van Gemeente Zoetermeer

Senior Netwerkregisseur Sport

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

15 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het tijdelijk oppakken van alle taken die onder de senior netwerkregisseur Sport vallen. Het huidige team sportbeleid bestaat uit twee netwerkregisseurs en een senior netwerkregisseur. De senior netwerkregisseur Sport is uit dienst en er is nog geen vaste vervanging. Er is op dit moment behoefte aan een ervaren senior die weet hoe bestuurlijke processen lopen, strategisch (mee)denkt en adviseert en begeleidt bij de zwaardere trajecten. Op dit moment wordt gewerkt aan de overdrachtdossiers voor de verkiezingen. Kennis van de huidige beleidsontwikkelingen binnen Zoetermeer die nu spelen binnen sport is noodzakelijk om snel in te kunnen stappen.

Werkzaamheden:
- Uitvoering geven aan belangrijke onderwerpen uit de sportagenda, in hoofdlijnen
- Sportstimulering in Zoetermeer;
- Sport inzetten als middel voor maatschappelijke opgaven binnen sociaal domein;
- Sterke en vitale sportverenigingen (en anders sportaanbieders);
- Sport(evenementen) inzetten om bij te dragen aan een vrije tijdsklimaat van Zoetermeer;
- Deelname aan structurele regionale/landelijke overleggen;
- Vertegenwoordigen van Sport en/of de afdeling Vrije Tijd in diverse stuurgroepen;
- Adviseur van de huidige netwerkregisseurs; vraagbaak en meelezer. Verantwoordelijk voor de kwaliteit van raads- en collegestukken en memo’s;
- Zicht hebben op de bestuurlijke en politieke ontwikkelingen binnen sport;
- Verantwoordelijk voor de opvolging van opdrachten en afspraken uit wethouder overleggen, commissie- en raadsvergaderingen;
- Aanspreekpunt voor de wethouder en verantwoordelijk voor het wethouder overleg;
- Deelname aan de stuurgroep van Vrije Tijd; inhoudelijk overleg over de belangrijkste actuele afdelingsvraagstukken.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.)
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsadviseur/netwerkregisseur Sport binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van beleidswerk aansluitend bij het Sociaal Domein;
  • Uiterlijk per 22 januari 2026 beschikbaar voor 24 uur per week.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur/netwerkregisseur Sport binnen een gemeente (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als senior netwerkregisseur in de afgelopen 3 jaar bij een 100.000+ gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als schrijver van bestuurlijke stukken en duidelijk weergegeven in het CV (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in het maken van beleidsvisies, duidelijk weergegeven in CV (15 punten);
  • Minimaal een afgeronde WO-bachelor opleiding (10 punten).

Competenties

  • Goede schrijver van bestuurlijke stukken;
  • Coachend werken.

Organisatie en team

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
De afdeling Vrije Tijd is een jonge afdeling binnen de gemeente Zoetermeer. In deze afdeling werken de teams Sport, Kunst en Cultuur, Groen Spelen Leren en Evenementen nauw samen. Vrije Tijd is actief op een breed terrein. De leefbaarheid van de stad en het geluk van onze inwoners staan altijd centraal. Daar doen we het voor. Beleid en uitvoering gaan hierbij hand in hand; we ontwikkelen beleid en werken dit verder uit, denken strategisch mee bij de grote opgaven van onze stad, adviseren en ondersteunen het bestuur maar ook de vele organisaties en verenigingen. Daarnaast beheren we de stads en speelboerderijen en wijk- en schooltuinen en organiseren vele sport en spelactiviteiten. Het team Sport bestaat uit twee delen; een subteam Beleid bestaande uit netwerkregisseurs en verenigingsondersteuning en een subteam Combinatiefunctionarissen aangestuurd door een teammanager. De teammanager en Beleid werken samen aan de visie en uitvoeringsagenda, de CFers voeren de hieraan gekoppelde acties uit.

Gespreksinformatie

De selectieprocedure omvat meerdere stappen:

  • In Stap 2 worden vijf (5) CV's aan de opdrachtgever voorgelegd.
  • In Stap 3 beoordeelt de opdrachtgever de CV's van tien geselecteerde kandidaten, waarna de beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek.
  • In Stap 4 vinden de selectiegesprekken plaats, gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op een nader te bepalen moment. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr