Senior Jurist

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
120 16 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

19 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk op te reageren via een payroll constructie.

Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling
Je thuisbasis is het team Strategie, Beleid en Programmeren binnen de afdeling Stadsbeheer. Het team SBP vormt de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en opgaven, de programmering en de uitvoering van het beheer. Het cluster bestaat uit 30 collega’s waaronder (beleids)adviseurs op het gebied van openbare ruimte, data- en informatiemanagement en geo-informatie, programmamanagement, juridische advisering en het secretariaat van de afdeling. In een informele sfeer wordt met plezier en enthousiasme samengewerkt aan de opgaven. Dit wordt gedaan vanuit betrokkenheid en expertise.

Opdracht
- Je adviseert over contracten en bestekken, ontwikkelt nieuwe contractvormen, draagt zorg voor de implementatie ervan;
- Je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden en uitwerken van zeer ingewikkelde en gecompliceerde juridische adviezen;
- Je bent vraagbaak voor juridische privaatrechtelijke vraagstukken binnen Stadsbeheer en voor het gehele concern op het gebied van aanbestedingsrecht, bouwrecht en aansprakelijkheid;
- Je bent in staat om complexe adviezen helder te bespreken en te beschrijven voor bestuurders en ambtenaren;
- Je vertegenwoordigt de afdeling in interne- en externe overlegverbanden, onderhoudt contacten en stuurt zo nodig (externe) advocaten aan bij het voeren, voorkomen en beëindigen van gerechtelijke procedures en andere geschillen en behandelt bezwaar- en beroepschriften;
- Je levert een bijdrage aan bredere beleidsopgaven binnen en buiten de afdeling;
- Je levert een bijdrage aan de implementatie van wetgeving, beleid en afspraken en borgt dit in de werkprocessen.

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden niet 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende partij.);
3. Minimaal een afgeronde wo-bachelor opleiding;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met juridische privaatrechtelijke advisering;
5. Aantoonbare werkervaring als jurist binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Afgeronde academische opleiding Nederlands Recht (20 punten);
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van privaatrecht (30 punten);
8. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van aanbestedings- en bouwrecht (25 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met juridische advisering binnen een gemeente (10 punten);
10. Uurtarief maximaal € 120,- inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee externe partij / exclusief btw (10 punten);
11. Per 16 juni 2025 beschikbaar voor 16 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties (5 punten).

Competenties
- Helikopterview;
- Uitstekend gevoel voor politiek bestuurlijke verhoudingen;
- Stevige overtuigingskracht en zelfbewust;
- Creatief.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 3 juni 2025 tussen 13:00 uur en 17:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op dinsdag 27 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur