Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
15 aug 2025In de functie van Regisseur Schuldhulpverlening probeer je jouw clienten, waar dat mogelijk is, te begeleiden en ondersteunen naar duurzame financiele zelfstandigheid, zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie. Je biedt ze hiervoor een effectief en rechtmatig schuldhulpverleningstraject aan die zorgt voor een beperking van de schuldenproblematiek in gemeente Zoetermeer en een actieve uitvoering van het Sociaal Domein beleid. Vanuit de visie van integrale dienstverlening is het uitgangspunt daarbij zelfredzaamheid. Echter waar dit niet tot de mogelijkheden behoort, is duurzame financiele dienstverlening aan de orde.
Je krijgt te maken met clienten met financiele en/of meervoudige problematiek. Hiervoor stel je een hulpverleningsplan op met de verschillende stakeholders die zich niet alleen richt op de technische hulpverlening, maar ook op oplossingen van de onderliggende problematiek.
Zorg tijdens het traject en nazorg zijn belangrijke aandachtsgebieden naast het schulden regelen en stabiliseren nu de saneringsperiode teruggebracht is naar 18 maanden. Dit vereist intensief contact met de betrokken inwoners.
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!
Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Bestaanszekerheid is hierin een speerpunt. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijn aanbieders en instellingen en verenigingen op het gebied van onderwijs, sport en kunst & cultuur. Het sociaal Domein bestaat naast de beleidsteams Netwerken en Opdrachten en Projecten uit de uitvoeringsteams Werk en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH). Je komt te werken bij Zorg & Inkomen en meer in het bijzonder de unit schuldhulpverlening.
De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk tot leerplicht, schuldhulpverlening, jeugdzorg of inkomensondersteuning waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.
Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collegas hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen echt het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Vragen kunnen ingediend worden tot woendsag 20 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 26 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag