Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Regisseur Schuldhulpverlening Ziektevervanging

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

15 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In de functie van Regisseur Schuldhulpverlening probeer je jouw clienten, waar dat mogelijk is, te begeleiden en ondersteunen naar duurzame financiele zelfstandigheid, zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie. Je biedt ze hiervoor een effectief en rechtmatig schuldhulpverleningstraject aan die zorgt voor een beperking van de schuldenproblematiek in gemeente Zoetermeer en een actieve uitvoering van het Sociaal Domein beleid. Vanuit de visie van integrale dienstverlening is het uitgangspunt daarbij zelfredzaamheid. Echter waar dit niet tot de mogelijkheden behoort, is duurzame financiele dienstverlening aan de orde.

Je krijgt te maken met clienten met financiele en/of meervoudige problematiek. Hiervoor stel je een hulpverleningsplan op met de verschillende stakeholders die zich niet alleen richt op de technische hulpverlening, maar ook op oplossingen van de onderliggende problematiek.

Zorg tijdens het traject en nazorg zijn belangrijke aandachtsgebieden naast het schulden regelen en stabiliseren nu de saneringsperiode teruggebracht is naar 18 maanden. Dit vereist intensief contact met de betrokken inwoners.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als schuldhulpverlener;
  • Minimaal een afgeronde mbo niveau 4 opleiding;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding (15 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar binnen het Sociaal Domein van een gemeentelijke organisatie (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Schuldhulpverlening (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Stratech, benoem waar dit is opgedaan (15 punten);
  • Aantoonbaar 3 of meer cursussen gevolgd op het gebied van schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar (10 punten).

Competenties

  • Groot empathisch vermogen;
  • Stressbestendigheid;
  • Goede toepassing van timemanagement en caseloadbeheersing;
  • Uitstekende mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;
  • Goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Kan goed omgaan met weerstanden;
  • Kan uitstekend samenwerken en is een bruggenbouwer.

Organisatie en team

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Het Sociaal Domein is actief op een breed terrein. Sinds de decentralisaties vanaf begin 2015 zijn de taken van de gemeente toegenomen. Wij zijn beleidsmatig verantwoordelijk voor de maatschappelijke ontwikkelingen in Zoetermeer. Onze afdeling ontwikkelt strategie, adviseert het bestuur en werkt nauw samen met zowel externe als interne partners om gemeenschappelijke doelen te bereiken. De positie van inwoners staat hierbij centraal. Bestaanszekerheid is hierin een speerpunt. Extern werken we onder andere samen met (jeugd)zorg- en welzijn aanbieders en instellingen en verenigingen op het gebied van onderwijs, sport en kunst & cultuur. Het sociaal Domein bestaat naast de beleidsteams Netwerken en Opdrachten en Projecten uit de uitvoeringsteams Werk en Inkomen, Zorg & Inkomen, Handhaving en Jeugd en Gezinshulp (JGH). Je komt te werken bij Zorg & Inkomen en meer in het bijzonder de unit schuldhulpverlening.

De uitvoeringsteams zijn verantwoordelijk van begeleiding naar werk tot leerplicht, schuldhulpverlening, jeugdzorg of inkomensondersteuning waarbij steeds meer onderscheid wordt gemaakt naar unieke behoeften, mogelijkheden en omstandigheden. Belangrijk daarbij is de juiste verbinding van beleid en uitvoering met expliciet aandacht voor integraal werken, en het zorgen voor een klimaat van leren en ontwikkelen voor de medewerkers.

Wie kiest voor werken bij het Sociaal Domein van de gemeente Zoetermeer kiest voor werken bij een ambitieuze afdeling. Een lerende en wendbare houding past daarbij. Collegas hebben het in zich om te netwerken, kwaliteiten en opdrachten dienstbaar te maken aan de noodzakelijke vragen en opgaven uit de samenleving. Het werk is waardevol, we kunnen echt het verschil maken. De sterke gerichtheid op samenwerking helpt om datgene in en voor de stad tot stand te brengen dat nodig is, binnen of buiten de grenzen van de afdeling of de gemeentelijke organisatie

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 29 augustus 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 28 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Vragen kunnen ingediend worden tot woendsag 20 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 26 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur