Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Wij zijn op zoek naar een ervaren adviseur stedenbouw / stedenbouwkundige die adviseert bij diverse ruimtelijke ontwikkelingen varierend in aard en schaal. Het zwaartepunt ligt op een aantal grotere gebiedsontwikkelingen. Ervaring met landschapsarchitectuur is een pre. Je gaat hiermee aan de slag samen met vier andere adviseurs stedenbouw / stedenbouwkundigen en een landschapsarchitect.
Werkzaamheden:
Je adviseert stedenbouwkundig over diverse ruimtelijke ontwikkelingen in Zeist op alle schaalniveaus, van regionaal tot klein. Met name ten aanzien van enkele grote strategische opgaven;
Je bent als stedenbouwkundige onder andere verantwoordelijk voor de ruimtelijke samenhang en kwaliteit van gebiedsprojecten in het centrum van Zeist, o.a. Gebiedsvisie Markt;
Je gaat werken aan de projecten Beeklust en het Staatsliedenkwartier; een rol in de afstemming met externe bureaus die aan de projecten werken;
Bij alle ontwikkelingen is de wijze waarop deze kunnen bijdragen aan het Goede Leven in Zeist en de kwaliteit van de leefomgeving een belangrijke opgave. Denk hierbij aan de Omgevingsvisie.
Eisen
Vereisten / knock-outcriteria
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als stedenbouwkundig adviseur.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van Stedenbouwkunde (25 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur stedenbouw met de kennis van landschappen (licht dit duidelijk toe met een voorbeeld in het cv) (50 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur stedenbouw binnen een gemeentelijke instelling (15 punten).
Aantoonbare werkervaring met stakeholders / externe partijen (10 punten).
Wensen en competenties
Competenties
Je bent stevig in jouw vak, communicatief sterk, toegankelijk, omgevings- en politiek sensitief en inspirerend op de inhoud;
Je weet opgaven en belangen te analyseren en af te wegen in heldere adviezen;
Je hebt inzicht, ervaring en handigheid in het werken met maatschappelijke en politieke verhoudingen;
Je bent goed in staat om conceptueel en schetsmatig ruimtelijke uitgangspunten en ideeen te visualiseren en weet dit op inspirerende wijze over te brengen en verder te brengen; dit wordt onderbouwd door voorbeelden van eigen hand;
Je kan strategisch denken en hebt een eigen (lange termijn) visie op stedenbouwkundige ontwikkelingen en schakelt tussen schaalniveaus en verbindt daarbij de belangen van organisaties, inwoners en de gemeente;
Je bent een teamspeler en een verbinder tussen de verschillende vakgebieden in de gemeente;
Je kunt goed overweg met (nieuwe) werkprocessen in de fysieke leefomgeving.
Organisatie en team
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 600 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Cluster Beleid & Advies
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit ca. 45 medewerkers. We maken beleid, adviseren over en werken aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven die bijdragen aan Het Goede Leven in Zeist. Dat doen we zoveel mogelijk aan de voorkant en nemen hierbij een actieve rol in het adviseren van ontwerpende partijen of het opstellen van ruimtelijk beleid. Vervolgens verlenen we omgevingsvergunningen, zorgen we voor toezicht en handhaving en geven we juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht. We werken aan de implementatie van de Omgevingswet met het opstellen van de Omgevingsvisie Zeist 2050 en het integrale Omgevingsplan.
Gespreksinformatie
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 16 december 2025, tussen 12.30 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals:
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 3 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma Di Wo Do Vr
Fee voor de externe administratieve broker
De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Overige informatie
De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe administratieve broker. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Delen:
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.