Logo van Gemeente Zeist
Logo van Gemeente Zeist

Projectleider of Adviseur Natuurbrandbeheersing

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

In januari 2024 is gestart met een gebiedsgerichte aanpak natuurbrandbeheersing gebied 1 binnen de gemeente Zeist. Deze bevindt zich momenteel in fase 2. In september 2025 is begonnen in fase 1 met gebied 2 en in 2026 volgen meer gebieden. In fase 1 Analyse en advies wordt onderzocht welke maatregelen overwogen kunnen worden op het gebied van natuurbrandpreventie. Fase 2 Duiding en haalbaarheid advies richt zich op het prioriteren en toetsen van de haalbaarheid van de geadviseerde maatregelen.

Doelstellingen

Hierbij is het nodig om met de betrokken stakeholders te komen tot een gedragen meerjarig uitvoeringsprogramma, gericht op het verlagen van het escalatierisico en/of de impact van een onbeheersbare natuurbrand.

Werkzaamheden

In samenwerking met de Veiligheidsregio Utrecht, de adviseur crisisbeheersing en andere interne adviseurs, maak je deel uit van een groot netwerk aan professionals die zich bezighouden met dit project. Daarnaast heb ook je veel contact met de Provincie Utrecht, gemeenten, terreinbeheerders en andere stakeholders in de gebieden.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare wekervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider of adviseur binnen een overheidsinstelling; met werken in een gemeentelijke context;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een haalbaarheidsadvies met bijpassende maatregelen;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstelling van een uitvoeringsprogramma;

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar per 2 januari 2026 (10 punten);
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal wo-niveau (5 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met zelfstandig processen begeleiden, faciliteren en begeleiden van multi-stakeholder bijeenkomsten (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied maatschappelijke vraagstukken die gaan over ruimtelijke ordening en verschillende beleidsvelden raakt (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met terreinbeheerders (10 punten).

Competenties

  • Ervaring binnen een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Sterk ontwikkelde communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling;
  • In staat verschillende belangen af te wegen.

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Team

Team Publieke Veiligheid en Handhaving (PVH)

Gespreksinformatie

Beoordeling en Selectieproces

  1. **Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek**
    De opdrachtgever beoordeelt de CV's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

  2. **Stap 4: Selectiegesprek**
    In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 15 december 2025.

  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 12 december 2025 bericht.

  • Aantal kandidaten dat op gesprek mag: 3.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x6 maanden

Algemeen

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Functieschaal: Deze functie is ingeschaald in 12.

  • CV-eisen: Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Werkdagen: Ma Di Wo Do.

  • Fee Flextender: Flextender brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Vragen

  • Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 4 december 2025, 09:00 uur.

  • De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 8 december 2025 gepubliceerd op onze website.

  • Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button.

  • Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen via telefoonnummer 035-7510777.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr