Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Zaltbommel
Logo van Gemeente Zaltbommel

Projectleider Omgevingsplan

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 25 dagen

Begindatum:

2 jan 2026

Einddatum:

2 jul 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

15 nov 2025
Opdracht tarief 127Opdracht uren 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De projectleider Omgevingsplan is procesmanager en heeft ook een verbindende rol binnen het proces. Je zoekt actief afstemming en samenwerking met onze collega's om de integraliteit te bevorderen. Je geeft richting aan de organisatie om het Omgevingsplan te maken en om te leren werken volgens de nieuwe manier van denken en doen die de Omgevingswet vraagt. Dit doe je met veel enthousiasme. Het Omgevingsplan pakken we projectmatig aan. Je bent in staat om complexe beleidsvraagstukken te vertalen naar haalbare en breed gedragen oplossingen. Daarnaast zorg je ervoor dat alle wijzigingen zorgvuldig worden getoetst, verwerkt en geborgd binnen het plan. De projectleider draagt verantwoordelijkheid voor de juridische structuur, inhoud en consistentie van het Omgevingsplan. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met de regelanalist, planjurist en GIS-specialist. Je bewaakt de kwaliteit van wijzigingen binnen het plan en zorgt ervoor dat deze aansluiten op de actuele beleids- en organisatieontwikkelingen. Tot slot beschik je over goede kennis van het instrumentarium van de Omgevingswet en weet deze kennis praktisch in te zetten bij de verdere ontwikkeling van het Omgevingsplan en de ondersteuning van collegas in dit proces.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel en laptop
  • Aantoonbare afgeronde juridische of ruimtelijk bestuursrecht opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen de lokale overheid
  • Aantoonbare werkervaring met integraal werken (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Een maximum uurtarief van 127,90 exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde juridische of ruimtelijk bestuursrecht opleiding op minimaal wo bachelor niveau
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en actualiseren van omgevingsvisies, het begeleiden van omgevingsplannen en de implementatie van de Omgevingswet binnen gemeentelijke organisaties (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het maken van ruimtelijke plannen
  • Aantoonbare up-to-date kennis van de Omgevingswet, opgedaan door trainingen/cursussen/bijscholing en/of werkervaring (Benoem dit duidelijk in het cv)

Competenties

  • Stressbestendigheid: je denkt in mogelijkheden en pakt zaken hands on op. Je bent in staat om veel verschillende taken snel en efficient af te wikkelen en stelt daarbij de juiste prioriteiten
  • Flexibiliteit qua inzet op verschillende werkzaamheden
  • Je bent zorgvuldig en je communiceert helder, zowel mondeling als schriftelijk
  • Je bent positief en dienstverlenend ingesteld
  • Je kunt snel schakelen tussen onderwerpen, staat sterk in je schoenen en houdt van uitdagingen
  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Bestuurlijk sensitief
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Coordineren
  • Overzicht behouden bij complexe vraagstukken
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 15 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 11 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Het selectieproces omvat de volgende stappen:

  • Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen. Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen. Kandidaten die voldoen, gaan door naar de volgende stap.
  • Stap 2: Selectie van 3 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd. De externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen op gunningscriteria. De 3 best scorende kandidaten worden geselecteerd voor de volgende stap. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  • Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek. De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek.
  • Stap 4: Selectiegesprek. In het selectiegesprek toetst de opdrachtgever de kandidaten nader op het profiel, met name de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer die inschrijft en voor gunning in aanmerking komt, en de gemeente Zaltbommel mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zaltbommel. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's
  • Opgesteld in het Nederlands
  • Minimaal 2 referenties
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur