Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland
Begindatum:
2 jan 2026Einddatum:
2 jan 2027Publicatiedatum:
5 dec 2025Als coördinator opvang Oekraïense vluchtelingen ben je bezig met het coördineren, organiseren en optimaliseren van gemeentelijke opvanglocatie voor vluchtelingen, waaronder statushouders en Oekraïense ontheemden. De functie draagt bij aan een veilige, leefbare en goed georganiseerde opvang binnen de kaders van gemeentelijk beleid en landelijke regelgeving. De organisatie van deze opvang vraagt coördinatie en goede afstemming met interne en externe partners waaronder het locatiemanagement op de opvanglocatie. Dit betreft een tijdelijke opdracht. Het contract voor de opvanglocatie voor de Oekraïense vluchtelingen loopt eind 2027 af. Daarna gaat de opvanglocatie over in een locatie voor de huisvesting van Internationale werknemers. Dit is dan geen gemeentelijke verantwoordelijkheid meer. Dus vervalt deze opdracht.
Werkzaamheden:
Je bent verantwoordelijk voor de coördinatie en uitvoering van gemeentelijk beleid rondom de opvang, huisvesting en integratie van ontheemden uit Oekraïne;
Je bent een schakel tussen de opvanglocatie, interne afdelingen, Veiligheidsregio, maatschappelijke organisaties, onderwijs- en zorgpartners;
Je stelt projectplannen op, rapportages en voortgangsmonitoring; bewaken van budgetten, deadlines en kwaliteit;
Vertaling van landelijke regelgeving naar lokaal uitvoerbaar beleid en zorgen voor duidelijke communicatie richting bestuur, partners en bewoners;
Je werkt toe naar een overgang van het einde van de opvang van Oekraïners door middel van hetzij terugkeer naar Oekraïne, hetzij een plek in de Nederlandse samenleving
Signalering van knelpunten en initiëren van oplossingen op het gebied van leefbaarheid, opvanglocaties, participatie en welzijn van Oekraïense ontheemden;
Je bent verantwoordelijk voor leefgeld en eigenbijdrage processen.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en telefoon;
Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als coördinator opvanglocatie bij een gemeente;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het vertalen van regelgeving naar uitvoerbaar beleid (benoem duidelijk in cv);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het opstellen en monitoren van projecten;
Een maximum uurtarief van 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee.
Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 5 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: 2x 12 maanden
Overig:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Laptop en telefoon.